Så takknemlig, så takknemlig!

Tusen hjertelig takk! Jeg sier det ikke ofte nok, men familien min fortjener å høre det. De fortjener å se hvor takknemlig jeg er. Jeg er takknemlig for at jeg har dem, for at jeg har et sted å bo, for at jeg har det trygt og godt, for at jeg blir ivaretatt, for alt jeg får og fordi jeg føler meg som verdens heldigste hver dag. Ingen kjenner meg så godt som dem, og det er ingen jeg stoler på mer her i verden. Heller ingen jeg er mer glad i eller stolt av. Jeg skulle egentlig ikke skrive et blogginnlegg om bursdagen, men jeg må bare poste noen ord om hvor fantastisk vellykket dagen var fra a til å. Pluss at jeg har litt for mange bilder som ikke kan ligge upublisert på pc’en. Så, la oss begynne. Da jeg kom hjem fra en super dag på jobb (med masse klemmer!) ventet en diger blomsterbukett og et nydelig dekket bord med verdens beste middag, lutefisk. Litt spesielt å ønske seg kanskje, men jeg er jo litt sær i matveien vet dere. Uansett. Vellykket og noe av det beste vi noensinne har greid å tilberede når det kommer til lutefisk. Tenk at hele familien liker lutefisk forresten(?)! Rundt bordet lo vi og fortalte vi morsomme skøyerhistorier, og jeg måtte jo meddele at jeg nok en gang hadde vunnet en konkurranse og at gutta snart fikk hvert sitt par med Aksel Lund Svindal sine alpintstaver (verdi 1799,- pr stk) i posten. Selvfølgelig som en gave utenom alt annet. Pakkene mine åpnet jeg etterpå. Da ble det enda mer latter og speilblanke øyne. Herlighet. Når jeg begynner å grine og bli sentimental – da er det tydelig at jeg har blitt eldre. Både det velskrevne kortet fra lillebror, men også mamma og pappa rørte meg til tårer. Når konfirmasjonstalen min blir gjenfortalt og barnevognhistorien notert og illustrert, ja, da blir det virkelig noe ekstra. Den er noe for seg selv, den familien min – og jeg kunne virkelig ikke bedt om noe bedre.

”Like mange kalorier i en pizza som en salat”, noe sånt…


 

Og for noen flotte gaver jeg fikk. Først var det et par herlige og superfine votter i 100% ren ull fra tante og onkel, deretter en del penger fra besteforeldre, etterfulgt av Kari Traa treningstights, Asics løpesko og Swix skihansker. Hint hint. Noen skal utnytte tredemølla og skiene i vinter. Det skal sies at jeg visste om en del av gavene, for mye må jo prøves når man har anoreksi og xxl føtter (str 42) Og attpåtil er superkresen – ikke bare på det som blir servert. En fornøyd jente var det i alle fall som avsluttet dagen med sukkerfri gelé. Kaken ble vellykket i følge folket, og godt var det. Vi nøt en romantisk julefilm ut i de sene nattetimer, og jeg kjente at jeg var greit trøtt på jobb i dag. Men men. Bursdag en gang i året, så hva gjør vel det? Særlig når det var en bursdag jeg på 8 år faktisk gledet meg til, og gledet meg over. Herlighet. Dette lever jeg lenge på. I morgen har jeg fri, men kjenner jeg meg rett så blir det lite fri når all julemat skal handles inn, 3 store og 1 lite juletre skal pyntes, gulv skal støvsuges, troika og gløgg skal lages og gaven på over 21 kg pakkes inn. Alltid noe å gjøre rundt disse tider, men det liker jeg. Jul er jo som bursdag; kun en gang i året. Å komme til alt ferdig gjort, er så ikke meg. Å ta del i forberedelsene er helt essensielt for min del. Jeg nyter bare juletiden for alt den er verdt. Det er bare helt sykt at Desember har vært så bra, og at formen min har holdt seg hele veien. Og ikke minst; at jeg har det så bra. Krysser fingrene for at det fortsetter slik! Jeg liker å sveve litt på skyer, og jeg føler jeg fortjener det etter alt jeg har gjennomgått i 2016….


 

0 kommentarer

Siste innlegg