Den beste bekreftelsen

Jeg må ha bekreftelse på ting jeg egentlig vet. Ikke fordi jeg er usikker nødvendigvis, men fordi jeg bare trenger en ekstra piff. Det er rart hvordan andres ord ofte har så mye større makt enn mine egne. Hvordan jeg automatisk føler meg så mye bedre så fort andre sier noe positivt. Akkurat som om det veier mest. Det er litt skremmende. Det sier jo mye om hvordan jeg, og sikkert mange andre enkelt lar seg påvirke av samfunnets normer og regler. Regler for hvordan vi bør se ut, hvordan vi bør te oss og hvordan vi bør mestre hverdagen. Jeg trenger noe. Ikke en misformet Barbie eller en artikkel om trening og sunnhet. Nei. Ikke noen form for inspirasjon nødvendigvis. Den florerer allerede overalt. Positiv som negativ. Det jeg trenger er som jeg sier; bekreftelsen. Ordene. At folk gir meg noe – og også at jeg har noe å gi. Det handler like mye om sistnevnte. Jeg føler meg tusen ganger gladere hvis jeg gir kompliment til en person, personen smiler og takker litt uventet/sjokkert. Det å vite at man spontant kan gjøre dagen til en person hakket bedre. Det er jo faktisk en av de beste bekreftelsene en kan gi seg selv…

 

0 kommentarer

Siste innlegg