En slik jul

Det ble en fantastisk fin julekveld på oss, og utenfor tradisjonens tro avsluttet vi (som i fjor) det hele med en film. Jeg endte opp i joggetøy, og det var herlig. Beina takler høye heler, men trives best uten. Og julekjolen min i år var dessverre hakket, tør jeg si det; for liten. Det var så vidt jeg fikk igjen glidelåsen. Virkelig noe jeg aldri har opplevd før. Er jo ikke akkurat den feiteste her i verden. Men men. Jeg kunne tenkt ”krise” og begynt å grine over det, men i og med at jeg er såpass fornuftig så har jeg innsett at ting ikke alltid er som man tror. Sikkert en XS feilproduksjon, bare. Så vi får se hva jeg gjør med saken. Synd kjolen er utrolig lekker, bare. Heldigvis synes det ikke på bildene, så kjolen var absolutt brukenes, og jeg fikk jo puste…. Vel uansett. Det ble rimelig sent i går, og det merkes på kroppsformen i dag. Litt sånn svimete. Uten at det gjør noe. Jeg har hatt fri og kunne nyte ekstra timer på puten. Frokosten ble erstattet/utsatt med brunsj, og familien valgte heller og samles da istedenfor. Med pålegg helt utenfor anoreksiens rand, selvfølgelig. Etterpå spilte vi spill, skravlet og lo. Jeg setter sånn pris på disse stundene, og som jeg sa var gårsdagen kjempefin. Ingen stress. Bare oss fire, perfekt middag, konfektlaging, bilder, pakkestund og julefred. Overraskelsene var det ingenting å si på. Har aldri opplevd maken til gjennomtenkte gaver. Er nå en elektrisk tannbørste (med bluetooth), KT-undertøy og freshe joggesko rikere. Pluss noen kroner. Dessuten har jeg vunnet i fem kalenderuker med en verdi på over to og et halvt. Er så takknemlig så takknemlig. Virkelig. Julen er virkelig en tankevekker, og jeg håper flere kan dele min glede over denne vakre høytiden. Jeg nyter hver eneste bit av den i alle fall!

 

0 kommentarer

Siste innlegg