Vervenvenn

19 og 20 juni ble booket. Billett kjøpt ved juletider. Ferie fra jobb. Kun frihet, glede og god stemning. I år som i fjor måtte det selvsagt bli Vervenfestival. En liten tradisjon jeg har laget meg, og man må jo støtte opp om slike lokale gode arrangementer. Jeg er ivrig på at Verven skal fortsette år etter år. Det er det en grunn til. Her snakker vi folkefest for alle aldre. Ingen tvil. Ja, for Vervenfestivalen var fantastisk med stor F. Mye god, variert og fengende musikk. Selskap av gode venner. Jevnaldrende. Endelig. Folk jeg ikke hadde sett på evigheter. Ah. Sosialt liv. Prate prate prate. Nyte nyte nyte. Og så mange hyggelige kjentfjes jeg møtte på. Alt fra klassekompiser til kollegaer og familie. Takk til kunden som klemte til og takket meg for suveren service på Elkjøp. Du gjorde dagen hakket bedre. Men altså; tenk å få så mange fine opplevelser på en og samme helg. I tillegg til musikken. Understreket tre ganger. Magiske De Lillos tryllet dessuten bort Fredagens overskyet og yr til skyfri sol, og på Lørdag var det reneste syden. Joggeskoene ble erstattet med åpne småsko. Sommerkjole for første gang i år – som jeg attpåtil gikk i hele dagen. Herlig. Akkurat som helgen ble. De Lillos var som sagt magisk. Enda bedre live. Bare Egil var en stand-up i seg selv, mens Samsaya ble selveste overraskelsen. Kanskje nettopp fordi jeg ikke hadde noen forventninger til henne. For en rå dame. Ellers var det mye god rockemusikk som fengslet oss alle. Sjelden ser man så mange smil samlet på ett og samme sted nynnende på en og samme sang. Uavhengig om man har hørt den før eller ei. Slike samlinger kan jeg godt like. Slike samlinger er bra for meg. Det krever ingenting av å delta på slike ting når jeg vet hvor mye energi og livslyst jeg får tilbake. Å delta på slikt er liksom en del av den normale pakken. Og så mye som jeg higer etter normalitet, så kan jeg underskrive på at slikt betyr særdeles mye for meg. Kort oppsummert omkring anoreksien. Det er jo ikke lov å ha med noe inn, så jeg planla litt. Jeg hadde på forhånd plukket meg ut mine artister (og jeg gikk ikke glipp av mange for å si det sånn), så jeg var forberedt tidsmessig slik at jeg spiste i forkant og etterkant. Alkoholen stod jeg over, da jeg var sjåfør for foreldrene mine og meg selv. Uten at det la noen demper på stemningen og festhumøret. Litt hopping, dansing og ekstra gåing ble tatt igjen senere, og formen i dag er aldeles nesten super. Og det til tross for at det ble ekstremt sent (typ morgenkvisten med fuglekvitring i ørene) i går…. Blunkesmilefjes fra en veldig fornøyd og lykkelig jente som ser fram til Verven 2016!

 

 

 

 

  

0 kommentarer

Siste innlegg