Hva betyr mest?

Jeg er kanskje tynn, men ikke tynnere enn jeg var da jeg ble utskrevet i 2011. Jeg er kanskje syk, men på langt nær så syk som jeg har vært. Noe i meg vil juble. Noe i meg vil grine. Fra mitt fornuftige syn er jeg stolt. Stolt over at jeg har overlevd 4 år på hjemmebane. Stolt fordi jeg har stått i en kamp som egentlig kjennes uholdbar, og møtt frykten daglig. Stolt fordi jeg har vist styrke og motbevist de fleste. Inkludert meg selv. Jeg har kommet langt. Ingen tvil. Så er det en annen side. En side som heter anoreksi. En annen del av meg. Den er misfornøyd. Misfornøyd fordi jeg ikke lenger jukser med maten, overtrener eller raser ned i vekt. I følge den er jeg ikke god nok som anoretiker. Jeg oppfyller liksom ikke kravet lenger. Men hva så? Kanskje trives jeg bedre når jeg vet at jeg ikke defineres som hun med ”sykelig anoreksi”, men heller er ”en person med anorektisk adferd”? Kanskje er det greit at det friske overtar? Kanskje er det greit at jeg tilvenner meg normalen? Det er ingen skam. Det er kun en milepæl. En bra en. En nødvendig en. Det er tross alt en bekreftelse på at ting går riktig vei…

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg