Økonomistudent kan man si?

Det var uvant, men samtidig godt å være tilbake på skolen. Faktisk var det skjønt å sitte i gymsalen igjen, skjønt å se lærerne igjen og skjønt å se så mange nye og ukjente elever. Tross at det var 96’ere jeg satt der med… Det var som en slags spesiell aura som omfavnet kroppen min. Meget god en vil jeg påstå. Ja, for jeg har gledet meg til denne dagen. Til dette nye året. Endelig er jeg i gang. På vei videre. Et fag gjenstår før jeg kan kalle meg ferdig med videregående. Jeg går inn med null forventninger og krav, men selvsagt ambisjoner og mål. Dette får gå som det går så lenge jeg gjør mitt beste. For det er nettopp hva målet mitt er; gjøre mitt beste og vite at jeg avslutter med en gullende samvittighet og god følelse. Nettopp fordi jeg ikke kunne gjort noe annerledes. Det ble med andre ord et ekstra år på meg – kun fordi timeplanen ikke gikk opp i fjor. Tirsdager og Onsdager pluss hver syvende Fredag. Langhelg med andre ord. Det vanskeligste blir å stå opp før 15, men bortsett fra det skal det nok gå fint. Ferievaner er kun ferievaner. Nå er det andre vaner som gjelder. I og for seg er det jo supert med kun et fag å fokusere på. Spesielt siden det er dette faget. Ja, for økonomi. Økonomistudent. Hva tenker jeg? Jeg hadde næringsøkonomi nivå 1; økonomistyring bedre kjent som, i 2 klasse. Det er allerede 5 år siden (!) Jeg er nok litt spent og nervøs. Jeg innrømmer det. Å ta et fag som bygger videre på dette er i seg selv veldig risiko for en som har vært så lenge borte fra den typen ”læring”. Uansett så må det bli sånn. Jeg har ikke noe annet valg. Det tok jeg nemlig for flere år tilbake, og fullverdig vitnemål; jo det må jeg ha. Jeg skal i alle fall være lykkelig over at videregåendepensumet er langt unna B1-standard. Heldigvis – takk og pris. Nei. Nok om det. Jeg får vente og se hva som skjer. Er unødvendig å bruke tid på å gruble og grue seg. Det får som sagt gå som det går, uten at det får påvirke innsatsen selvsagt. Den blir som de foregående årene; ingenting å si på. Resultatene er jeg mer usikker på, men som jeg sa; så lenge jeg gjør mitt beste skal jeg være fornøyd. Tror jeg. Faget blir på mange måter nytt og fremmed. Bare det gjør at jeg må legge ned en del ekstra jobb. Spesielt de første ukene. Spesielt i hjemmearbeid. Nøkkelordet er basiskunnskap. Fint for en som henger best med i begynnelsen… Kjør på – jeg er klar! Allerede førstkommende Onsdag braker det løs….

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg