For hvem?

Sanger med visdom gir meg noe. Coldplay og ”Fix you” var min reddende engel under innleggelsen. Den holdt liv i meg, og minte meg på at alt en dag ville bli bra. Uansett hvor dystert og umulig ting virket der og da. Stadig henter jeg styrke fra musikken. Colbie Caillat kom for kort tid siden med en kjempeviktig påminnelse. Ting mange tar litt for gitt. Også jeg. I sangen ”try” tar hun et oppgjør… Ikke bare med den retusjerte fotomodellverdenen, men også med den daglige verdenen vi lever i. Hun forsøker å nå fram til verdens kvinnelige befolkning. Ikke bare meddeler hun et viktig budskap, men hun formidler det også på en helt fantastisk måte. Med videoen forteller hun en sann historie der jeg er sikker på at mange kan kjenne seg igjen. Flere sminkede kvinner forvandler seg i løpet av få minutter til å bli sitt ufiltrerte jeg. Akkurat som at stoltheten øker – tross at masken er vekk. Å se det flotte smilet deres – ja, det varmer meg. Det er så genuint varmt og ekte. ”Smilet er jo tross alt det vakreste smykket vi bærer” Er ikke det motiverende, så vet ikke jeg… For hva er det verste som kan skje når vi ikke prøver? Blir vi bedre likt? Føler vi oss som en million dollar? Huden er kanskje uren og håret er kanskje et kråkereir – men allikevel… Jeg tror neppe man blir upopulær og hatet av den grunn. Alle er vi opptatt av personen bak fasaden. Det er den personen vi skal være stolte av. Husk det! Jeg tok utfordringen, og selv om dette vanligvis er ukomfortabelt dro jeg på butikken iført koseshortsen (fra barneskolen), bølgete urettet hår og null mascara. Helt naturlig. Som den personen jeg er vant med når jeg våkner. Hvorfor ikke bli akseptert slik, også? Det var absolutt ingen som sendte meg merkelige blikk på grunn av dagens utseende. Og etter at ”try” har duret fra spotify offentliggjør jeg stolt bildene;

 

 

 

 

  

0 kommentarer

Siste innlegg