Regnværsdag betyr bydag!

Fredag 4/10

Alarmen ringte en time mer enn nødvendig. Jeg hadde store vanskeligheter med å stå opp. Aller helst ville jeg bli under den gode varme dyna. Greit nok at det ble sent forrige dagen, men det verste var nok at jeg frøs skikkelig. Jeg skalv innvendig. Det tok tid å få meg opp, og til slutt måtte mamma gå ned i frokostsalen alene. I mellomtiden tok jeg en lang varmtvannsdusj slik at jeg fikk tilbake kroppstemperaturen. Deretter brukte jeg god tid på hår og sminke, før jeg fant fram passende klær. Det ble en tunika og en sommerkjole. Kanskje litt i kaldeste laget ute i høstværet. Rett etter ti ankom vi byen. Grøssende og kalde. De to første timene skulle vi benytte ute i handlegata, som gikk i en slags firkant med butikker om hverandre. Vi startet med å ta en del bilder på det fantastiske havneområdet. På den måten var vi sikre på at vi fikk tatt dem i tilfelle regnet skulle komme. Værmeldingen hadde jo stemt så langt. Det blåste en del, så vi måtte være raske. Med fine bilder var vi begge fornøyde. Turen gikk videre til de mange butikkene som lå variert på rad og rekke. Alt var så ”for-seg-gjort” og flott. Hele byen var alldeles nydelig. Jeg hadde nesten bare lyst til å stå med kameraet og knipse i vei. Da de to timene nærmet seg slutten kom regnet som forventet. Det pøste ned. Vi løp alt vi orket til bilen og fikk flyttet den inn på parkeringshuset. De neste timene passet perfekt å bruke på kjøpesenteret. Mamma bestilte seg en pizza med salat, mens jeg tok fatt på matpakken min. Vi ble sittende en stund før vi ruslet avgårde igjen. Til min store glede fant jeg et par klesplagg jeg med garanti vil bruke. Normalt sett sliter jeg veldig med å kjøpe klær. De skal ikke bare se fine ut – de skal sitte pent på også. Med hensyn til meg og med hensyn til anoreksiens tynnhetsbilde. Ofte blir det meste hengslete og stort. Vel. Denne gangen hadde jeg flaks i prøverommet. Dermed slo jeg til. Jeg hadde lenge lett etter et glitrende skjørt, og fant et i gullfarge med strikk i livet. Passende til det meste. Det var et bra kjøp, men kun en del av et antrekk. Jeg hadde lyst til å sette sammen noe helt. Et eller annet som kunne fungere fint til bursdag eller i selskap. Like etterpå var antrekket komplett med en ny en bluse og et smykke i ferskenfarge/laksrosa farge. En glad og fornøyd pike med andre ord. Utover det kikket vi og handlet litt småtteri. En gave til hver av gutta blant annet. Arendal by var dermed i boks. Inntrykket har vært ekstremt bra. Både av byen og menneskene. Jeg vurderer faktisk å flytte hit en gang i fremtiden. Noe jeg i grunn aldri har tenkt om noen annen by før. Med andre ord; svært positiv. Jeg vil tilbake – og det snart! Vi reiste mot hotellet i fullt regnvær. Gåturen måtte vike, og det er jeg i grunn glad for. Den hverken fristet eller hadde gjort noe godt for kroppen etterpå. Istedenfor å kjøre direkte til hotellet kjørte jeg til et sted som heter Kongshavn. Uten GPS er alltid spennende og moro. Spesielt for en som er over gjennomsnittet glad i å sitte bak rattet. I utgangspunktet var det for å få en tur, men så viste det seg altså at jeg havnet i en slags sirkel som førte meg til hotellet. Mye kortere tid tok det også. Vel framme på hotellet ble vi møtt av en blid resepsjonist som gav oss hvert vårt lekre daimkakestykke. Jaja. Da fikk mamma dobbelt opp å kose seg med, men kun ett av gangen. Mens jeg hadde min vante matpakke. Da vi hadde fortært hvert vårt inntok vi bikini og entret spaavdelingen. Dessverre for oss nærmet det seg nå helg, og det betød flere folk. Flere folk betød kø. Kø betød kortere tid i boblebadet… Egentlig helt greit ettersom jeg hadde litt annet jeg ville rekke en fredags kveld. Forsåvidt greit å starte pakkeprosessen, også. Ikke at den ble så veldig stor. Jeg hadde nemmelig vært flink og holdt bagen strøken så å si hver eneste dag. Allikevel gikk det litt tid med alt småtteriet av kjøkkenting, tørrvarer, toalettsaker, kabler og diverse. Med mye unnagjort var vi dermed spart for en stresset morgen, noe som var like greit da vi valgte å sitte oppe en liten stund utover kvelden…

 

 

 

 

 

   

2 kommentarer
    1. (må bare innom innimellom for å sjekke åssen det går :-P) Liker det nye designet! Du er så fin du! <3 Ansiktet ditt er så koselig og snilt liksom 🙂 Elsker at du liksom ser ut som deg selv om kroppen din selvfølgelig har forandret seg etter at du ble syk. Hvis du skjønner hva jeg mener... For jeg har sett noen gamle bilder av deg også, og ansiktet ditt er liksom Madelén, uansett. Og det synes jeg er koselig 🙂 Håper så inderlig at du kommer videre i kampen, selv om det går sakte, for du fortjener virkelig å være frisk og lykkelig! 😀 <3 Du er virkelig en inspirasjon altså!

Siste innlegg