Koser oss!

Vi reiste i varmens hete om Søndagen. Det var så slitsomt å stå med pakking og klargjøring at jeg kjente behov for å komme meg ut på en gåtur. Hvis ikke hadde jeg nok gått i bakken. Litt frisk luft gjorde både så jeg kviknet til og fikk masse ekstra energi. Da vi omsider kom avgårde satt jeg med en god følelse og visste at jeg hadde husket alt. Første stopp ble Nordbysenteret for litt mathandling. Jeg visste på forhånd at det var søndagsåpent. Andre stopp ble Halmstad for middag – pizza på de andre og hjemmelaget salat på meg. Vi har spist der de siste tre ferieårene og er meget fornøyd med servicen. Helsingborg ankom vi sent på kvelden, lenge etter resepsjonen hadde stengt. Heldigvis gikk det fint og vi kom oss på plass til slutt. Da vi hadde bært ut og opp alle trappene spiste vi et siste måltid før vi stupte trøtte i seng. Slitne etter en lang dag. Temperaturen var ikke langt unna sydenvarme, men heldigvis sovet vi etterhvert. Uthvilte og klare for diverse ferieopplevelser i byen. Vi ville benytte tiden til å orientere oss og kikke litt før avreise mot Danmark. Helsingborg var en flott by med gode shoppingmuligheter, i tillegg til severdigheter. Vi tok beina fatt til en stor borg. Aleksander og jeg vandret 146 trinn opp i vingeltrapp til toppen av tårnet. Ganske så tungt, men veldig verdt det. Vi fikk kanonutsikt over hele byen og tok masse bilder. Noen timer senere måtte vi tenke på lunsj og avreise. Skulle tross alt rekke å sjekke inn. Jeg kjørte mesteparten av milene og da endte vi opp på et sted som heter Brörup i Danmark. Et hotell med utrolig mange fasiliteter og flotte turmuligheter. Det er her vi er nå. I morgen skal vi utforske omgivelsene og komme oss litt ut. Tenker bytur og strandtur. Håper at været fremdeles holder seg superbra. Vi har vært heldige så langt. Jeg innså at jeg ikke hadde pakket nok klær for sommer og sol, og måtte derfor kjøpe meg en ekstra sommerkjole isted. I tillegg til en ny halvermet skjorte. Alltid deilig å unne seg noe nytt…

 

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg