Som ønsket?

Jeg turte ikke håpe på noen ordentlig sommer. Selvsagt blir det sommer, og den blir fin. Jeg gleder meg til ferie og jeg gleder meg til fri med familien. I år, som i fjor, skal vi kjøre bil nedover til Tyskland. Såpass kan jeg unne meg. Ikke mer. Jeg er tjue år, men allikevel fyllt med en haug av begrensninger. Å drømme seg bort til fine sydenstrender, hektiske storbyferier eller avslappende spaopphold i utlandet er håpløst. Det nytter ikke. Allikevel blir jeg altfor fristet. Det gjør nesten vondt. Som en stikkende og trykkende smerte. Jeg vil så gjerne. Dessverre er ikke det nok. Kunne jeg bare inngått et kompromiss som gjorde at anoreksien ikke blandet seg. ”Spis litt mer – bevege seg litt mindre”. Lenge har jeg visst at det ikke går. Jeg kan ikke reise lenger enn forsvarlig. Enda er jeg syk, og kroppen er for dårlig. Slik vil det være en stund… Dessverre må jeg akseptere det, uavhengig om jeg vil eller ikke!

  

9 kommentarer
    1. Har det på samme måten 🙁 Har ikke fått reist ordentlig på 3-4 år nå, og det gjør vondere enn en kan beskrive

    2. Ønsker virkelig av hele mitt hjerte at du vinner den kampen <3 ingen fortjener denne sykdommen ! Jeg vet hvor utrolig vanskelig det er, STÅ PÅ

    3. Skjønner godt hvordan du har det. Lenge hadde jeg det også sånn, og resten av familien måtte dra til Syden uten meg. I fjor fikk jeg endelig være med igjen, og det var veldig fint. Nå føler jeg meg friskere enn på lenge, og jeg er sikker på at du også kommer dit. Dessverre er det ikke så enkelt som det kan virke utenfra. Bra at du skriver “det vil være slik en stund,” for det skal ikke være sånn for alltid. Håper du får en fin sommer<3

    4. Så vondt at du ikke kan gjøre det du ønsker mest – men så flott at du har kommet så langt at du lar helsa gå foran “lysten”. Det viser at du er underveis mot noe som blir bedre. En dag vil du kunne gjøre hva du vil – fordi du tok hensyn til helsa di og kroppens behov tidligere (Tidligere senere år = denne sommeren vi har nå!) Prøv å kos deg med det du kan få til i år – en tur til Tyskland er da også noe! Lykke til videre – jeg heier på deg!

Siste innlegg