Smittsom effekt

Dette er en skikkelig fin solskinnsdag, og det gjør meg godt. Jeg nyter den. Bilen ble vasket på Søndag, så det var supert å legge ut på kjøretur. Hun glinser lang vei, og jeg kunne ikke vært mer stolt. Uten tvil en av mine mange hverdagslykker. Nesten litt som en ungdomsforelskelse som aldri tar slutt. Av og til må jeg smugtitte fra kjøkkenvinduet for å forsikre meg om at jeg ikke drømmer. Så langt har det heldigvis ikke vært tilfelle. Utover det så gikk skolen bra! Slik den alltid gjør. Knappe to timer føles som fritid. I dag har jeg dessuten benyttet meg av farger. Fargerike klessammensetninger. Jeg elsker farger. Det har en slags magisk effekt på humør og sinnsstemning. Som anoretiker er man nemmelig ikke dømt til en grå hverdag i sort. De fleste har gjerne den oppfatningen. Det forstår jeg. Jeg har ofte følt det slik selv, da det har vært og er lettvint å gjemme seg eller skli inn blant mengden. Av erfaring har jeg allikevel innsett at det ikke skader å tre utenfor komfortsonen av og til. Slik ble det i dag, og jeg angrer ikke. Blazeren har ligget ubrukt i skapet så altfor lenge. Til og med merkelappen hang på. Det kan bety at det er på tide med variasjon. Jeg har godt av litt endringer i stilen. Det kan og skal bli bedre. Jeg gir det et forsøk. Farger sprer glede. Glede smitter. Det er en flott måte å fremstå på. Utstråling har alltid stor betydning. Min utstråling skal dele varme og positivitet, og bringe fram smil. Som person er jeg full av livsgnist og masse glede. Egenskaper som er helt avgjørende for å komme seg de rette stegene videre…

 

 

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg