Status brudd med røntgenbilder

I dag har jeg tatt røntgen og vært til kontroll på sykehuset. Jeg fikk både skryt og ros for at jeg har vært så flink å bruke fatle. Har kun tatt det av maks to minutter i forbindelse med klesskift de gangene jeg har dusjet. Derfor var det gode resultater som ventet på meg. Bruddet gror fint, og kanskje til og med raskere enn antatt. Etter 3 1/2 uke er alt bra igjen, totalt 6 uker. Ettersom prognosene mine var supre så får jeg begynne med fysioterapi ganske tidlig. Jeg trenger kun å bruke fatle for å avlaste skulderen, men vil nok allikevel bruke det en del for å være på den sikre siden. Samtidig som jeg skal trene opp armen med noen enkle bevegelser daglig. Kommer nok til å vente med gåturer, bilkjøring og jobb en stund til. Det føles enda litt utrygt. Nå har jeg tatt av nederste del på fatlet og skriver for første gang med høyre arm etter bruddet. Det er uvant og noe smertefullt, men det går. Jeg bruker defintivt mye mindre tid nå… Det er herlig! 

 

 

Bruddet ligger øverst venstre skulder:

Bilde 14/1-13.

 

Bilde 31/1-13.

 

 

 
 

5 kommentarer

Siste innlegg