Blogging i Tønsbergs Blad

Blogging er mer og mer utbredt. Stadig oppretter folk en blogg der de ønsker å dele sine innerste tanker og meninger, eller rett og slett bare for å få ut det en sitter inne med. Det finnes tusenvis av blogger der ute, og alle med hvert sitt tema. Forskjellige design. Ulike bilder. Variert lesestoff. En personlig dagbok der alle kan gå inn. Ikke akkurat noen gjemt rosa bok med hengelås på. Hvem som helst kan se. Hvem som helst kan lese. Hvem som helst. Det er jo kanskje en av utfordringene når man skal ha en blogg. Når man skal poste og publisere. Det må planlegges og leses gjennom x antall ganger. Kritikken utenfor er enorm og man vil så gjerne bli likt av alle. Noe som ikke går, da det er teknisk umulig å tilfredsstille hver bidige person i dette langstrakte land. Det går bare ikke. Men man prøver allikevel. Selv er jeg kjent med alle retningslinjer, fordeler og ulemper ved å blogge. Jeg skriver og jeg legger ut bilder. Personlig og ektefølt. Noe jeg står 100% for. Jeg angrer aldri på noe jeg skriver, men jeg forstår at det finnes skepsis til at jeg blogger om sykdommen min. Så privat som det egentlig er. Samtidig som jeg føler at det er så normalt å snakke om den. Enklere enn å diskutere været, faktisk. Vel. For noen uker siden hadde jeg og tre andre bloggere et intervju og bildefotografering med Tønsbergs Blad. Ikke om anoreksi. Noe som var uvant. Temaet var nemmelig fenomenet blogging. Noe jeg synes var artig og spennende å snakke om. Intervjuet kan du lese her: http://tb.no/nyheter/kjere-dagbok-kjere-verden-1.7561508 

 

Foto av Tønsbergs Blad.

 

 

1 kommentar

Siste innlegg