Fag på plass!

I dag ble en full skoledag på 6 timer, fordi vi enda ikke følger timeplan. Er bare i oppstartsuken, så det ble oppstartssamtaler og bokutlevering. Jeg gikk meg en tur så tidlig som 07:00, og det gjorde underverker. Godt uthvilt for dagen, og det er deilig. Deretter ordnet jeg frokosten som jeg spiste i friminuttet mellom 10 og 10:15. Tidligere mat klarer jeg ikke å innta. Etter skoledagen var omme ble jeg hentet, så inntok jeg lunsjen her hjemme. Pappa kom hjem tidligere for å bli med på møtet med studieveileder. Hadde satt et standpunkt allerede i går, så det føltes deilig å få det ned på papiret. Da er jeg offisielt i gang! Timeplanen min består nå av 4 skoledager hvor jeg har 10 timer i uka + 2 hele Fredager som går til fagdag. Totalt 12 timer med fag i uken. Det som passet best og som gjorde det mest lettvint var å velge historie og religion i tillegg til rettslære som allerede var planen. Dette er en passelig mengde for meg og sykdommen. Ikke for mye og ikke for lite. Hverken eller. Samtidig som jeg har tid til å jobbe utenom, og ellers ha den fritiden som trengs. Jeg går en spennende tid i møte. Jeg kribler i hendene etter å ta fatt på lærebøkene og sette i gang med skolearbeidet. Tro det eller ei. Dette hjelper mye på tankene og det psykiske. Jeg får et liv tilnærmet mer normalt og sunt. Langt unna alt som definerer ordene syk og sykdom. Jeg er en i mengden. En av mange. Det er så fint og jeg kjenner stadig på lykkefølelsen i magen. Jeg liker den…

 

 

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg