Min kamp

Jeg kjemper en kamp. En altfor lang kamp. Jeg drar meg gjennom hver bidige dag. Hvert bidige sekund og hvert bidige minutt. Det har gått måneder og det har gått år. Behandling og innleggelser har krevd sitt. Merket for livet. Dype, vonde og såre spor. De trekker fram en smerte inni meg som er ubeskrivelig. Jeg kjenner på kvalmen, tror jeg besvimer og blir helt isende fra føttene og opp. Allikevel har jeg ikke lidd nok. Det gjenstår mye. Jeg står i midten. Rives fra side til side. Krefter og styrke skal presse meg over mot grønt. Mot en sunn hverdag, god helse og frihet. Der lykken regjererer og gleden består. Vekk fra angst, selvhat og depresjoner. På vei til aksept. På vei til mestring, og på vei til en god selvtillitt. Aldri i tvil. Jeg kjemper en kamp!

 

 

 

 

11 kommentarer

Siste innlegg