Farvel Danmark!

Søndag, 8 Juli, var siste dagen vi hadde i Danmark. Endelig var det finvær med god temperatur, selv for frysepinnen, meg. Etter frokost lånte familien bordtennisrommet. Jeg gikk tur også dro vi på stranda. Eller; de andre gjorde. Jeg dusjet og stelte meg. Kledde til og med på meg shortsen. Deretter tok jeg i bruk videokameraet slik at vi i år kan få en film fra Klintholm Havn. Det ble dessuten to DVD-filmer i serien til ”Bring it On” og 20 minutter beachtime for denne frøkenen. Mer har jeg hverken ork eller tålmodighet til… Middagen spiste jeg sammen med Aleksander. Vi tilbringte litt ekstra tid da mamma og pappa dro på restaurant. Vi spilte tre ulike spill, pratet og så på tv. Hadde også tenkt oss en strandtur, men ombestemte oss da regnet trådde til. Det var litt viktigere å fokusere på å pakke bagene. Da var omsider de danske døgnene ferdig og vi satte kursen videre mot Tyskland og neste feriemål, Rostock. Dagene har gått farlig fort, men vi har allikevel fått gjort en hel masse og jeg føler virkelig at jeg har levd. Det har vært kjempefint med litt familietid der vi har kunnet tenke på annet enn hverdagen og droppet de berømte seriene og programmene som vi ellers følger med på. Været har vært som så, men brukbart. Mye overskyet har gjort slik at vi har hatt de fleste muligheter. Kun en dag med mye regn og en dag med supert solskinn. Temperaturmessig vil jeg si vår/sommer, men absolutt bra og mye bedre enn i fjor. Da fikk vi regn og kaldt 13 av 14 dager. Derfor kan vi ikke finnes misfornøyd. Alt er topp! Det har blitt en del senere måltider ettersom vi har vært mye på farten. Tiden har gått litt fra oss, kan man si… Ellers har maten gått supert, og vi har tilpasset oss matvarene her alle sammen. Vi har spist felles og laget matpakker til lunsj. Jeg har funnet både rundstykker og pålegg som jeg har klart å spise. Faktisk som jeg har likt smaken på. Pluss at jeg har prøvd å variere slik at jeg ikke har gått lei. Matlei og mangel på appetitt er krevende og det nytter ikke på en ferie. Så mye brødmat har gjort magen merkelig. Den har oppført seg og sett noe snodig ut. Det er virkelig er uvant. Jeg liker at ting er som de pleier, og heldigvis har den delen bedret seg. Det tok noen dager med tilvenning.  Middagene har jeg enten tatt med som salat til et spisested ute, eller så har vi spist på feriehuset. Det har ikke blitt like middager som dem, men vi har sittet sammen ved middagsbordet. Akkurat slik vi pleier hjemme. Kveldene har som oftest resultert i brettspill til langt på natt. Søvnen har vært fantastisk. Jeg sovner med en gang, og sover til jeg våkner. Det er tydelig at kroppen har satt på feriemodus slik at jeg kan kose meg og slappe av. Rutiner og gjøremålene kan bli igjen hjemme. De har jeg fortrengt for disse ukene… Ferie er ferie. Hjemme tilbringer jeg nok tid, uansett. Jeg har virkelig kost meg sålangt. Både Malmö og Danmark har vært kjempebra. Vi trives godt på slike ferier, alle sammen. Er så kjekt at vi har bilen. Jeg elsker å sitte i bil og å kjøre bilen selv. Bilsyken har jeg vokst fra. Heldigvis. Husker tilbake på mange spystopp langs grøftekanten. Ikke nå mer! Nå går det alldeles strålende!

 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg