Prøve å feile

Jeg har ikke tall for hvor mange ganger jeg har prøvd, men feilet. Hvor mange ganger jeg har satt inn nådestøtet, men gravd meg selv ned. Hvor mange ganger jeg har presset meg selv i motbakke, og falt tilbake. 1000 skritt frem. 1001 tilbake. For ikke å snakke om alt jeg har satset, der jeg kun satt igjen med tap. Så er det dette med at jeg aldri vet hva som lurer bak neste sving. Jeg må tørre. Jeg må våge, og jeg må utfordre meg selv. Jeg er nødt. Det er godt for psyken, og det gir en mestring. Uansett. Tap og vinn med samme sinn! Jeg ser på det positive som finnes ved å gjøre noe nytt. Kanskje skummelt. Kanskje drar det angsten fram i meg. Stor som en flodhest, og større enn alt som kan defineres i den subjektive verden. Allikevel så er det til syvende og sist hva som betyr noe. Finnes ikke anger. Alle forsøk er verdt tankene, energitapet og utfallet. Hver eneste gang. Resulatet avgjør ikke nå, for det vil bli akkurat slik jeg ønsker. Styrken gir meg kraft. Viljen drar meg fram. Tiden gjør meg klokere. Miljøet gir meg trygghet, og de fabelaktige vesnene rundt meg gir all den støtten som jeg trenger.

 

 

 

5 kommentarer
    1. Du er så utrolig flink med ord, at jeg ikke finner noe å skrive tilbake. Alt det som står der er sant, en må prøve, en må våge. Om en ikke klarer det, så er det som du sier “tap og vinn med samme sinn”.
      Kan ikke si annet enn at du er utrolig flink med ord, og legge til at bildet var nydelig!

    2. Nok en gang mange kloke ord fra deg som inspirerer meg til å fortsette å utfordre meg selv. Hva har man egentlig å tape? Hvis man ikke prøver så veit man jo ikke hva som skjer… det kan jo skje noe bra 😉
      Takk nok en gang for at du gir meg motivasjon 🙂

    3. Du er virkelig en fantastisk jente! du skriver så bra. stå på madelen. heier virkelig på deg.

Siste innlegg