En flott julaften!

Jeg kunne ikke bedt om en bedre julaften. Dagen ble fantastisk og akkurat like bra som forventet, om ikke bedre. 10-13 på Elkjøp er de koseligste timene jeg noen gang har jobbet. Selv om det innebar å stå opp 8, spise frokost alene og gå ned i trøttmodus, så ble det fint glemt bort da jeg så alle de fantastiske og blide kundene i butikken! Etter jobb var det hjem for å spise lunsj og få nissestrømpe. Min strømpe er en blanding av sukkerfrie pastiller og tyggegummi. Strømpe må man jo ha. Godteri eller ikke. Bestemor og bestefar kom like etterpå. Vi pratet, stelte oss og ventet på julemiddagen. Den var på bordet 18:30. Kalkunen, tilbehøret og hvitvinen ble veldig bra! Desserten ble for meg en egenkomponert gele, og det fungerte fint. Vi satt lenge og skravlet ved bordet. Noe som for meg tidligere innebar pining til de grader, men som nå isteden var trivelige timer som gikk altfor fort. Det er så deilig når alt føltes så nær normalt. Jeg var jammen meg ikke noe outsider med kalkunen min. Pakkene kom vi i gang med noen timer senere. I år har jeg fått stort sett penger og gavekort – akkurat som ønsket. I tillegg fikk jeg en superfin Elkjøp-klokke av sjefen min pluss strømper, kremer og sminke fra slekta. Noe som passet aldeles utmerket for meg. Det var jo fint å motta gaver, selv om det gøyeste var å gi dem bort. I år har jeg brukt tid og grublet for å finne på de mest gjennomtenkte presangene. Kontorstol med matchende puff til lillebror. Symaskin til mamma. Oppskjæringsmaskin til pappa. Det tok sin tid å komme gjennom alt sammen, og vi avsluttet kvelden med litt ekstra å drikke på, blåfjell og julemusikk på høyt volum. Pluss pianomusikk fra min musikalske bror. Det ble sent, men overkommelig, da jeg jo har fri noen dager…Etter mange timer med høye heler var det endelig godt å slappe av litt i føttene!

 

 

1 kommentar

Siste innlegg