Juleforberedelsene

Jeg har skyhøye forventninger til denne julen! I går satte vi opp begge juletrærne etter at jeg pent og pyntelig hadde dratt dem ned fra loftet. Vanligvis venter vi til etter bursdagen min (20 desember), men siden jeg ikke deltok noe i fjor, så har jeg bestemt meg for å gå inn i hver eneste detalj av juleforberedelsene. Har også pyntet noe med hvitt og sølv, pluss at mamma og jeg har satt i gang med julebaksten. Sunne og usunne fristelser tilpasset meg og familien. Pepperkakedeig skal er innkjøpt, for det føles noe tryggere. Da får jeg mulighet til å spise ”hjemmelagde” pepperkaker dette året. Utover det så er det jo ikke mange dagene igjen. Siste søndag i advent har vært, og nå er det på tide å dra frem rødfargene og gjøre det ordelig flott her hjemme. Julen i fjor var minneverdig, men ikke noe særlig bra, så jeg vet at denne julen vil bli mye bedre.  Jeg har kjent på den dårlige samvittigheten for alt som har hendt, men så kan jeg jo ikke det heller. Det var sykdommen sin feil, ene og alene. Jeg blir bare psykisk sykere hvis jeg skal tenke på at dette hendte på grunn av meg. Det viktigste er det sosiale samværet, og i år får vi til og med besøk. ”Utfordringer” og glede på en flott julekveld! Det kan virkelig ikke bli bedre..

 

0 kommentarer

Siste innlegg