Ut i verdensrommet!

Jeg har hatt en selvstendig uke der jeg har klart meg mye på egen hånd. Mamma har begynt å jobbe litt mer pluss at hun har vært i større grad utenfor huset i måltidssituasjonene mine. For min del har det bydd på ulike muligheter til å vise at jeg faktisk er sterkere enn denne dumme anoreksien. Dagene har gått fort, slik de pleier. Lørdag er jobbedag, og en dag jeg tar mye ansvar selv. Frokosten blir som regel inntatt før de andre har tilberedt sin egen. Mens på kvelden var jeg hjemme, og resten av familien var i bursdagsselskap til sent på kvelden. Dermed fikk jeg spist både middag og kveldsmat alene, for første gang siden jeg ble erklært syk. Man kan jo si at jeg merker en veldig forbedring oppi hodet. Dessuten har jeg våget meg med å planlegge denne uken. Mandag møtte jeg igjen Julie, for første gang siden russetiden… Det ble en bytur og en koselig komedie fra 2002. Pluss en masse skravling. Noe som hjelper utrolig mye for meg. Tirsdagen satte jeg av til Aleksander i håp om at jeg kunne være litt behjelpelig både her og der. Gårdsdagen hadde jeg satt av til mamma. Jeg gikk ned til jobben, også plukket hun meg opp der. Vi tok en god kjøretur rundt omkring i Tønsberg. Været tilsa ikke noe annet enn å holde seg under tak, så matpakkene spiste vi i bilen mens vi så utover Skallevold, en strand i nærheten av Tønsberg. Kvelden ble satt av til et foredrag i astronomi med Knut Jørgen Røed Ødegaard som foredragsholder. Vi var der en time på forhånd, men selv det resulterte i billett nummer 71 og 72 av 100 begrensede plasser. Med en time til rådighet før det skulle brake løs av meteorer og kometer tok vi oss en kopp te i cafeen. Allikevel ble ventetiden 40 minutter ettersom det hele var litt forsinket. Det gjorde egentlig ikke noe, fordi foredraget var så bra! Jeg er så fascinert av verdensrommet og det at det var akkurat han som forklarte gjorde det hele enda mer interessant. Hvis ikke jeg hadde hatt yrkesvalget klart så tror jeg nesten at jeg hadde gått for astronom eller astrofysiker..

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg