Ingen anoretisk ferie!

Det ble ikke mye tid til tregt internett i ferien. Dagene har gått så fort, men allikevel har de vært så innholdsrike. Jeg har sett Rødby, Maribo, Nyköbing og København. Jeg har spist mat jeg aldri trodde jeg skulle smake på. Jeg har spist is full av sukker. Har til og med prøvd en med lakrissmak. Jeg har gått i bikini i Lalandia badeland en hel dag. Jeg har spradet i bikini i hotellresepsjonen foran andre gjester. Jeg har tatt bilder uten å skjule beina mine. Jeg har smilt hver eneste dag. Jeg har gått turer og opplevd natur. Jeg har handlet matvarer jeg ikke ante fantes. Jeg har snakket engelsk til hver bidige danske. Jeg har spilt spill, lest blader og slappet av. Det å dra fra Danmark var greit. Det tok litt tid med pakkingen da vi hadde plassert oss så godt i ferieleiligheten. Utsjekkingen var så tidlig som 11, men den klarte vi med tre minutter. Danmark var bra. Veldig synd at vi ikke hadde noe annet enn usikkert regnvær. Det ble ingen stranddager og heller ingen utendør bading for meg dette året. Får ta det igjen neste år! Sverige hadde i allefall en del å by på. Vi ankom Göteborg i en ganske fin tid på kvelden. I forkant stoppet vi i Landskrona (borgen og havnen) og på et kjøpesenter i Halmstad. Det hjelper å strekke litt på pipestilkene. Man blir sliten av å sitte i samme stilling i noen timer, men det tåler jeg. Lørdagen gikk til Partille kjøpesenter og Liseberg. Elsker at Sverige og Danmark kjører Søndagsåpent. Uansett. Liseberg er en fornøyelsespark jeg aldri har besøkt før. Dermed gledet jeg meg. Jeg blir som en ivrig unge på julaften. Det var bare dette blodtrykket jeg følte meg litt usikker på. Allikevel dro jeg på med de karusellene jeg ønsket. Inkludert atmosfæren på 146 m i 110km/t hastighet. Haha. Rakk knapt nok å reagere før vi var nede igjen. Mandagen var dagen jeg hadde sett fram mot fra første sekund vi reiste på ferie. Nemmelig Göteborg. Jeg har så fine minner tilknyttet Göteborg, og dessuten synes jeg både betjening og vareutvalget er veldig bra. Lykken var stor da jeg fant den rette butikken! Vi var også nede på havnen og så på Göteborghjulet.

 









I forhold til maten vil jeg si at vi har klart oss bra. På hotell har jeg spist hotellfrokost. I feriehuset har vi laget egen frokost. Til lunsj har vi alle laget matpakker. Middag har vi som regel laget selv, hvis ikke har vi kjøpt inn noe lettvint og tatt litt forskjellig. Kveldsmaten har vi som regel spist over et slag vriåtter. Isen har blitt en liten kos på ettermiddagen. Variasjon hver dag! Mye nytt og spennende. Alt fra deilige og smakfulle fiskemiddager til kyllingspyd og kyllingkaker. Ulike kuser, bollerundstykker, polarbrød og baguetter. Litt egenkjøpt pålegg. Hadde med kjøkkenvekten for å måle opp korn og grøtblandinger i tilfelle noe skulle skjære seg. Den nødretten behøvde jeg knapt. Jeg vil si at jeg har tilpasset meg bra. Det har ikke blitt noen konflikter rundt måltidene, mengdene og hvordan jeg har oppført meg. Ferien har vært vellykket til de grader. Jeg er superglad for at vi kunne få til dette i år! 1-0 til hun som fortjener det. Jeg tror planlegginen i forkant var med på å bidra til hvordan vi skulle forholde oss. Noe som både har vært trygt for meg og trygt for mamma, pappa og Aleksander.

 





Søndags kveld/natt var vi hjemme igjen. Slitne og glade etter en flott ferie! Mandagen ble brukt til en lang syvsoving, litt innkjøp i byen og en gåtur i mer vante omgivelser. I dag har jeg rukket frokost og en tur nede hos legen.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg