Enda en avgjørelse…

Julebordet står for dør… Lørdag skal det skje! Alle avgjørelser er tatt, utenom antrekket. En ny mulighet til å pynte seg med andre ord. Vel. Om det bare var slik. For meg oppstår straks usikkerheten. Skal jeg velge en ensfarget kjole eller en med mønster? Kort eller lang? Tettsittende eller flatterende? Hva slags tilbehør skal jeg ha? Veske, smykker, strømpebukse, høye heler og cardigan? Man kan trygt si at jeg har drøyd denne biten lengst mulig. Det er et evig tankearbeid å finne fram til hva jeg skal ha på meg. Spesielt med anoreksien føles ubesluttsomheten ekstra oppi halsen. Jeg prøver noe, og hiver det vekk. Jeg prøver noe annet, men hiver også det vekk. Slik holder jeg på. Tiden går. Minutt for minutt tikker klokka ned.. Er det fordi jeg føler meg for feit i antrekket? Eller kanskje det rett og slett er fordi jeg føler meg som en kylling ettersom jeg både er tynn og knoklete? Nei; la oss være ærlig. Jeg føler meg ikke fin nok, og jeg prøver å gjøre hva som helst for å oppnå ”en akseptabel mening” om meg selv. Og hvordan gjør jeg det når jeg i tillegg skal bevege meg utendørs og unngå frostskader og beinbrudd? Rart at en slik avgjørelse kan føles så vanskelig!

 

Nyttårsaften 07 – den gang var det enklere….

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg