Flink eller ikke flink?

Jeg har gjort mitt beste denne påsken. Det finnes ingen tegn til vonde følelser, men det finnes heller ingen tegn til store mestringer. Jeg har riktig nok spist ved frokostbordet, men jeg har ordnet eget brød/knekkebrød og pålegg. Jeg har riktig nok spist ved middagsbordet, men jeg har som alltid egen middag. Jeg har riktig nok hatt et påskeegg, men det fantes ikke sukker i det. Jeg har riktig nok laget gule muffins, men ikke smakt. Jeg har riktig nok stått på slalåm, men jeg burde nok prøvd meg på langrenn, også. Nei. Dette blir feil. Feil fokus. Slik kan man ikke tenke. Slik får jeg ikke tenke. Jeg vil og kan ikke dvele ved hva jeg har greid og hva jeg ikke har greid. I lang tid har jeg sett på det som er oppnådd med tanke på at jeg har anoreksi. Jeg har faktisk en spiseforstyrrelse. Et problem og en sykdom som jeg har hatt i årevis. På mange måter er det derfor bragder jeg kan oppsummere. En påske full av samhold, kos og aktiviteter. En fin påske. Jeg mener det er bra. Bra til å være meg. Spørsmålet står ikke på flink eller ikke flink. Jeg fortjener å bruke ordet godkjent, og det gjør jeg med god samvittighet!

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg