Hverdagshelten

Hvem er egentlig en hverdagshelt? Har du tenkt på det? Det har jeg. Jeg har grublet lenge på hvem som er mine hverdagshelter og hvorfor nettopp det er disse. Jeg har kommet frem til at dette er personer som får meg gjennom hverdagen. Lista er lang. Eviglang. Jeg kan holde på i flere uker hvis jeg først skal ramse opp alle som har hatt betydning for meg, har betydning for meg og som alltid vil ha betydning for meg. Det starter med mamma og pappa. De er mine helter på grunn av alt de har gjort for meg, og måten de alltid stiller opp. Ord er fattige hvis jeg forsøker å beskrive forholdet vårt i mellom eller noen av deres egenskaper. Derfor hopper jeg videre til min neste helt, broren min. Han er en sjarmerende, snill og tøff skapning. Han holder ut på sykkelen i milevis og spiller de vakreste toner fra gitaren og pianoet. Slik at til og med hans umusikalske søster nynner med. Fortsettelsen på lista har jeg hverken tid eller ork til. Den strekker seg langt forbi Horten. Det er så mange som har påvirket livet mitt. Alt fra personer som musikken til Coldplay. Det gir en mening. Hva jeg har opplevd. Hva jeg har erfart, og hva jeg har lært. Hvilke kommentarer jeg har fått, og hvilke blikk jeg har mottatt. Mye påvirket fra andre, og mye påvirket fra meg selv. Den kjente underbevistheten. Når jeg tenker på hverdagshelten igjen, så slår det meg to ting; 1. Vi er alle en hverdagshelt. 2. Vi har (har hatt) alle en helterolle og en betydning for noe eller noen. Det krever ingen overgenerøs gavmildhet eller verdensrekorder. Dessuten er det lov å si nei når man vil. Nå er det jo ingen hemmelighet at jeg tenker mye på hvordan jeg opptrer. På hvilken måte jeg fremstår for å være et godt forbilde og ideal. Både i samfunnet og her på bloggen. Det finnes ingen mirakeloppskrift eller fasit på hvordan vi mennesker skal være. Hva vi skal si, mene eller gjøre er ingen kunst. Det er og forblir opp til en selv. Jeg skal og kan bare være meg selv. Det vil alltid være mer enn bra nok! Lærdom fra barneskolen…

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg vil vel si at hverdagshelter er egentlig de man ikke ser til vanlig, men som dukker opp når man trenger det mest og minst venter det <3
      Ta en titt på bloggen, og legge igjen kommentarer på innleggene :)?

    2. Det er alltid bra å ha noen å se opp til! Noen som inspirerer deg for dagen i morgen og som får en til å smile! Jeg kjenner selv også godt de jeg ser opp til. Det er også viktig å gi tilbake og vise at man setter pris på de nesrmeste! Så flink du er med ord Madelén! <3

    3. For meg er hverdagshelter de som gjør litt mer enn det som er forventet for at andre skal ha det bra. denne uken har jeg presantert fler hverdagshelter i bloggen min. Ta gjerne en titt innom, og la deg inspirere av noen fantastisk personer! Personer som har påvirket andres hverdag.

Siste innlegg