Tysk hilsen

Jeg gikk meg en tur 08:25 i dag. Ante fred og ingen fare, da jeg plutselig kom tilbake til at alle spiste frokost. Mine frokostrundstykker som jeg skulle ha til to av måltidene. Noe som var mildt sagt krise, og jeg fant noe brukbart i nærbutikken. Selv om de var noe totalt utenfor min favoritt så gikk det ann. All pakkingen fullførte jeg i går kveld, så det gjenstod kun toalettmappe og aktivitetsbagen. Den er full av docking, PC, blader, bøker, ladere, overføringskabler, rettetang og diverse. Pluss sokkene mine, som jeg ikke klarte å få plass til i den digre bagen min. Jeg har ikke shoppet mye, men jeg har jo fint merket at jeg kanskje tok med noe for mye. Vi kom oss ut til fristen som var 11. Første stopp var matbutikken for å pante flasker. Deretter kjørte vi mot Gedser og tok ferjen til Rostock, Tyskland. Vi måtte vente 2 timer ved avgangsplassen, Da inntok vi like gjerne lunsjen. Ferjeturen gikk ikke smertefritt. Jeg var kvalm og la meg ned flere ganger. Trodde alt ville komme i retur, men heldigvis så gjorde det ikke det. Kvalmen gav seg ikke før en times tid etter vi ankom land, og godt er det. Jeg føler ikke jeg fikk særlig utbytte av taxfreen der jeg sjanglet og var dårlig. Spesielt ikke da en eldre mann spurte om jeg var full…. 2 timer. Grufulle timer. Kan ikke huske sist jeg var så sjøsyk og elendig. Selv på matbutikken var jeg ustø, men jeg måtte jo finne noe middag, så det ble noe helt nytt. En fisk som heter pangasius, og den smakte overraskende godt. Etter at det ble en veldig veldig sen middag (20:40) så avventer vi kveldsmaten litt utpå. Nå synes jeg bare det er deliig å slappe av litt her. Nå skal vi en tur ut for å utforske området også. Er utrolig koselige smågater med smug og brostein rett utenfor. Senere må jeg vel pakke ut, også.  Det var ubeskrivelig deilig å komme til en så stor leilighet med fine rom og trådløst internett. Jeg begynte å hige ganske mye etter det nå…. Det blir spennende å se hva som skjer i morgen. Dette er et nytt sted og en ny by for oss alle. Den er flott og virker meget lovende. Vi har to hele dager til disposisjon, og det blir hvertfall noen timer med handling. Alt utenom regn!

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg