Jentene på tur

Fredag, 6. Juli, lånte jeg bilen og tok med meg mamma på tur. Vi dro til en mellomstor by, Stege, som ligger 1.8 mil unna feriehuset. Der var det mye fint å se på. Spesielt mange delikatesseforretninger med deilige smaksprøver og kvalitetsmat. Synd å ha anoreksi når man får servert både trøfler, jordbærlikør, lakris, marsipan og vin. Men men. Hyggelig var det at mamma fikk kost seg litt ekstra. Resten av byen bestod av litt forskjellig. Noen klesbutikker, sko, altmulig, bokhandel, pyntebutikker, osv. Bilen fikk kun stå 1 time før vi måtte flytte den, så da tok vi like gjerne en tur ned til havna og spiste lunsjen der. Før vi tok en ny time til shopping. Jeg fikk nye sko og pengepung, mens mamma igjen ble fristet av klær. Aleksander og pappa leide seg sykler så de kom seg noen mil bort til Möns Klint. Det er et slags sted med steinformasjoner, hvit sand og nydelig hav. En turistattraksjon, men den rakk aldri jeg og se. Det komiske var syklene deres. Fra bianchi landeveissykkel til damesykkel med kurv og knapt med luft i dekket. På ettermiddagen tok mamma og Aleksander seg samme sykkeltur som gutta hadde tatt tidligere, mens jeg og pappa ble sittende å se på dansk spørreprogram. Skjønte at det  var lite informativt da jeg trodde de spurte om det nåværende ordet på den danske fløte, og det viste seg at de spurte om en eller annen krigsflåte på 50-tallet…. Kvelden ble som alle andre kvelder, der vi spilte masse. Mamma og jeg hadde gått til innkjøp av et slags millionærspill som var med butikker og steder fra Mön, på dansk. Noe som falt veldig bra i smak for oss alle! Jeg vant…

 

0 kommentarer

Siste innlegg