Anoreksien skal ikke ødelegge mer!

Jeg har mye på hjertet. Det er utrolig mye jeg ønsker å få ut. Jeg hadde behov for en tenkepause – finne meg selv litt, rett og slett. Jeg følte på en måte at alt ble så A4 og tross det ble ting mye vanskeligere. Det har vært mye motgang – helt siden November, da jeg ble tvangsinnlagt. En livredning. Det er nesten 5 måneder ”fangenskap”. Det har gitt sine konsekvenser, reaksjoner og tilbakefall. Humøret har vært nede, trivselen har vært null, det sosiale har sviktet og positiviteten dabbet av. Endelig kan jeg meddele at anoreksien ikke skal ødelegge mer. Nå er ting opp til meg! Jeg får ta med at jeg har hatt tre fantastiske permisjonsdager i påsken sammen med mamma og pappa. Et skikkelig familieopplegg med spisetrening, spill, filmer, turer og en masse skravling. Det er sjelden jeg har hatt et så godt humør. Lykken og gleden har vært over gjennomsnittet. Knall bra!  Jeg kom tilbake hit i går kveld. Alle svært spente for et viktig møte. Et møte med verdens beste utfall: frivillig. Der og da trodde jeg alt var en spøk. Alle bitene falt på plass. Jeg ser russetiden foran meg, lappen snart, sommerferien, jul, bursdag, ALT. Nå som jeg sitter med all kontroll i hendene mine er jeg virkelig på rette vei mot å bli frisk. Den tillitten og respekten, og ikke minst følelsen av at jeg verdsettes på samme måte som ethvert menneske. Ah. Dette er herlig. Frihet! Endelig skal Madelén kjempe! Nå er det full krig. RASP er stedet jeg begynner, og jeg har all tro på at ting vil bli bedre. Nå snakker vi gladjente og ”frøken positiv” på samme tid.

 

 

 

  

26 kommentarer
    1. Åh, dette var glad lesning! Masse lykke til, jeg har all tro på at du har styrken som skal til for å komme deg ut av dette. Det virkelige livet ligger der framme og venter på deg vet du. Stå på! <3

    2. Så utrolig bra at du har begynt å bli frisk! Håper alt går seg til. Stå på, stay strong,- du er vakker <3

    3. Så flink du er og så godt å høre. Tenk posetivt og stå på. Det kommer til og ordne seg med den innstillingen:)

    4. Åhh, så bra du føler deg bedre, og begynner og få kontroll over det da! 🙂 Stå på, Madelèn! Dette klarer du! Har truen på deg.<3

    5. Jøss, det var en episk positivitet! Beundringsverdig! Det er skikkelig gøy å se at folk som har slitt får hjelp, og blir superpositive til å ta opp kampen! 🙂 🙂

    6. Åh, jeg blir utrolig glad når jeg leser sånt! Jeg vet hvilket helvete det har vært; tro meg. Men alt ordner seg alltid til slutt. (selv om det i forbindelse med anoreksi føles som en evig ting). Psykologer og all verdens sånne folk hjalp ikke meg noen ting, så for min del var dette noe jeg måtte finne ut av av meg selv. Det er utrolig viktig å ha gode personer som kjenner til alt som heter uvaner i forhold til mat og som du kan snakke med om ting som er vanskelig, det var i alle fall alt jeg trengte! Husk at det er ingenting som er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid! Og hvis du trenger noen tips til spisetrening og sånt, ligger det noen ute på bloggen min om du trenger : ) Lykke til videre!

    7. LIKER, LIKER, LIKER!
      Ble så glad av å se deg skrive på bloggen igjen, og når det var så gode nyheter skrevet av selveste “frøken positiv” som du så vakkert sier, kan jeg ikke annet enn å smile fra øre til øre! Håper lykkefølesen varer evig! 😀
      DU er sterk, for det er bare “sterke jenter” som greier å pushe seg inn i et anorektisk verdensbilde! Styrken har du, håper bare du greier å bruke den positivft. Ingenting er umulig! og DU skal greie denne kampen 🙂 STÅ PÅ!
      klem

    8. Nå begynner jeg å se den jenta jeg har savnet lenge:) Du begynner å bli mer positiv og begynner å skjønne at du kan ta sykdommen. Dette skal du klare, jeg vet du kan!

    9. Får lyst til å rope: HURRA! Vet hvor godt det der kjennes. Nå er kampen fordi DU VIL bli frisk, ikke fordi du “MÅ”. Det er så mye mer givende å vite at dere er et lag, et team, som jobber for det samme.
      Hold fast, og stå på. Jeg vet du kan. Og det er så verdt det! De siste månedene har vært harde, men jeg har ikke levd livet som jeg gjør nå på lenge. Virkelig verdt det!
      Livet er NÅ. Så kjemp for at det blir best mulig<3
      Du kan hvis du vil. Heia, heia! 🙂

    10. Dette er utrolig bra, Madelèn! 🙂 savner deg, og tenker på deg hver eneste dag!
      Du er ei utrolig sterk jente, og mange er så glad i deg. Stå på videre, og masse lykke til! <3

    11. hei ser du er lagt inn på rasp. jeg er ei jente på 23 år som egentlig skulle vært lagt inn på rasp nå i mai men fikk beskjed om at jeg måtte vente te sommeren… gruer meg noe helt jævlig… føler du deg noe bedre etter å være der og er det greit å være der???? har ikke helt trua på at dem skal klare å hjelpe meg. har ikke så mange muligheter nå det er enten frivillig eller tvang og jeg orker ikke lenger ett liv med denne helvetes sykdommen. har tross alt levd dette helvete i 12 år nå…. stå på og håper på svar på mail:)

    12. Hei Madelen 🙂 husker du piczo-sidene? Vel, tro det eller ei så var jeg fast tilhenger av din. Jeg syntes du var så utrolig pen, ga meg masse inspirasjon, og etterhvert fikk jeg til og med msn-adressen din. Om vi pratet særlig mye eller ikke husker jeg ikke, men at jeg beundret deg sterkt er iallefall ingen løgn. Stå på videre, vær sterk og ikke gi deg med det første! Jeg vet du kommer til å nå toppen etterhvert 🙂

    13. åå, så utrolig bra 🙂 nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne ! stå på, dette klarer du ! nå er det ikke langt igjen !

Siste innlegg