Anoreksien er sterk!

Veien tilbake er tung. Jeg er fryktelig sliten av alt. De siste dagene har vært deppedager. Ingen telefoner til andre enn familien, og heller ingen blogging. Puta over hodet rett ut i senga. Gråting, kloring, vonde følelser og raseriutbrudd. Plutselig var det 99% anoreksi og sykdom som dominerte. Jeg får veldig stor følelse av at alt går mot scratch, men samtidig jobber jeg på det jeg kan. Selv om jeg vet at jeg helt sikkert kunne ytt det ”lille ekstra”. Det er vanskelig å smile til dagene som kommer, og det er vanskelig å opprettholde gleden i hverdagen. Det blir fort til at man fremstår utakknemmelig og egoistisk. To tanker som har tatt over mye. Det er ikke bare bare å tenke at alt ordner seg, og at jeg skal bli frisk her. Jeg føler at det blir som å hoppe til trinn 100, når jeg ikke har passert nummer 10 en gang. Det blir feil! Derfor vil jeg heller ikke gå med denne positiviteten så nært tilknyttet – for jeg vet hvor sårbar jeg er for den minste lille skuffelse. Det er bedre å ta ting som de kommer. Dette kan overhodet ikke planlegges. Anoreksien er så sterk. En sterk motstander.

 



 

  

9 kommentarer
    1. Sterkt å lese det du skriv, men eg veit kva du snakkar om. Har sjølv hatt spiseforstyyrelsar i 11år, men no har eg bestemt meg for å la kroppen få den næringa han treng. Det er vanskeleg, men ein kan klare det med sterk nok vilje:) Lykke til!

    2. Heidu. Jeg forstår det du skriver, og kjenner meg igjen selv. Jeg slet med anoreksi i ett år, og det er gelt forferdelig. Ingen andre enn oss som har opplevd det, vet hvor jævli det faktisk er. Anoreksiaen tapper en for absolutt alle krefter, og det er en hard kamp. Men du må klare å bli frisk ! Det er fryktelig vanskelig, men du må klare det ! Jeg har troen på deg.

    3. Hei Madelen!
      Stå på, for dette greier du! Det er en grusom prosses du går igjennom nå, MEN det blir bedre! Vil bare ønske deg masse lykke til videre. Anoreksien kan være utrolig sterk, i blant kan det føles umulig stå imot. Men DU, sammen med alle dine medhjelpere, ER sterkere!
      “Nobody said life would be easy, they just promised it would be worth it” – Mavery Mackay
      Karen M

    4. Hei igjen Madelen, lenge siden sist 🙁 Jeg ville bare minne deg på at du er en av de sterkeste personene jeg kjenner, så ikke gi opp motet. Selv som alt er vankelig akkurat nå så vil det bli bedre, ting vil falle tilbake på plass. Jeg har troen på at alt vil ordne seg for deg og du vil klare å leve lykkelig videre. Dette vil bli en vond og smertfull fortid for deg, men du vil også få en ny og bedre fremtid. Uansett hva som skjer så ikke gi opp for du er vert for mye for å gi opp.
      Husk at du alltid har en her i hjørnet om du skulle få bruk for noen å sakke med eller ha det gøy med 😀

Siste innlegg