Hver dag er starten på resten av ditt liv

Jeg kjemper og kjemper med all den styrke som jeg har – som Madelén har. Det kicket, ønsken og desperate ropet etter å kunne forlate sykehuset for å leve på egen hånd. For å kontrollere seg selv. For at man med hånden tett inntil brystet faktisk kan si; ”Ja, dette kan jeg klare”, ”Dette skal jeg klare!” – ”Nå kan ingen kontrollere meg mer – jeg er min egen kontrollør”. At alle bitene plutselig faller på plass og usikkerheten forsvinner. At hver dag faktisk er en ny mulighet og en ny start for å komme videre. For å komme videre i livet. Som forøvrig skal leves der ute. Ute i den store verden. Alt som skal oppleves. Alle som jeg skal bli kjent med. Alt jeg skal erfare, og alt jeg skal få til. Styrke, mot og engasjement. Iver, glede og sorg. Engstelser og depresjon. Ord blir fattige i forhold til denne utrolige erfaringen. For det er hva det er!

 

 

1 kommentar

Siste innlegg