Ha tro på i morgen!

Det har gått i ett, og jeg kan ikke huske sist jeg faktisk kjente på ordet ”fri”. I Desember blir liksom ikke fri forbundet med frihet og ledig tid slik det kanskje ellers ville vært. Det er så mye som skal forberedes og gjøres, og det skal gjerne skje innen en viss tid eller innenfor et visst tidsrom. Jeg sier ikke at det gjør noe. Jeg trives i full aktivitet, elsker jobben, og liker at dagene går. Bare ikke så fort. Allerede 19 Desember – snart juuuul. Bursdag i morgen. I motsetning til de foregående årene føler jeg ikke jeg har nytt denne Desember så mye som ønsket. Det har vært litt for mye til og fra, og litt for lite her og nå. Hjemme 20:30. Lite kveld. Prøver å ta igjen det tapte med enda mer bakst, snegletempogaveinnpakking og ekstra mange julefilmer. Det funker som bare det. Så langt har helgen bare vært avslappende. Rett og slett en skikkelig energiinnsprøytning. Det føltes ikke som det trengtes, men jeg tror det var lurt sånn for sikkerhets skyld. Så jeg ikke treffer bakken helt plutselig. Tulla. Disse besvimelsestendensene kan jeg ikke si jeg har hatt annet enn før innleggelsen i 2010. Jeg er nemlig så mye bedre til å lytte til kroppens signaler nå, enn hva jeg var. Det må til tenker jeg. Jeg har tross alt valgt min noe hektiske hverdag, og da må jeg også være 100% dedikert til den. Og det er når jeg faktisk skriver dette at jeg kjenner på hvor velfortjent alt er. At jeg fortjener de ting jeg unner meg. At jeg fortjener fri. At jeg fortjener å gjøre det jeg vil. Og det er akkurat det jeg har tenkt til resten av kvelden, og forhåpentligvis i morgen. Jeg er a’jour med såpass mye, og tenker det skal gå fint å legge julegjøremålene litt til side. Bursdagen i morgen blir en helt vanlig dag med helt vanlige planer. Bare meg og mine tre familiemedlemmer. Faktisk er det den beste bursdagen jeg kan få. Etter jeg bikket 19 har liksom ikke storfeiringer, kaker og gjester vært så himla viktig. Jeg nevner jo knapt at jeg fyller år. Men vi får se. En skal ikke bli helt apatisk og giddeløs. Et par bilder, litt samhold og en kake til folket kan vel ikke skade. Det er jo tross alt en milepæl at jeg har kommet helt hit…. Det må bety noe! Må det ikke?

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg