God jul!

Det er noe spesielt med julaften morgen. Den er magisk. Fra jeg var liten har jeg verdsatt den ekstra mye. Tar jeg bort år 2010 (da jeg våknet i sykesenga) så vil jeg si at jeg har elsket hver bidige julemorgen så lenge jeg har levd. Det er jo ikke rart. Julen bringer fram noe vakkert i oss alle. Jeg elsker stemingen, gleden og den lykkelige følelsen jeg får. Aldri noensinne om noen skal få ta fra meg disse positive assosiasjonene. Det går bare ikke. Jeg våknet full av energi med et bredt smil om munnen. Noe som var veldig overraskende ettersom jeg har vært helt redusert de siste dagene, og nærmest livløs. Pluss at jeg la meg litt vel sent i går. Dermed må det virkelig være noe spesielt med den 24, altså. Eller kanskje bare mine sterke tanker knyttet til julen kan overdøve alt? Selv stormen som herjet ute stoppet ikke meg. Jeg hadde bestemt meg god tid i forveien, men dagens tur ble vel mest på pur viljestyrke vil jeg si. Med thigts, joggebukse og boblejakke vandret jeg ut. Ingenting er som en frisk og deilig morgentur selv om man nesten blåser bort. Da jeg kom hjem var jeg klissvåt, men allikevel ikledd mitt bredeste smil. Det til tross for at den hvite julen ikke er et faktum i år. Den har regnet bort for lengst og sviktet oss fullstendig. Vel. Enkelte ting kan man ikke gjøre noe med. Jeg merket allikevel julaftenvibbene så fort jeg kom inn døra og så mitt vakre lille juletre. Det pynter opp perfekt!

 

Så fort jeg hadde skiftet hoppet jeg inn i onepiece’en, og nøt morgenen med mine siste kalenderuker og god tv-underholdning. Det bøtød ikke Askepott. Jeg får lite julestemning av østeuropeisk jallaskuespill som jeg har sett tusen ganger før. Disney er så mye bedre. En tradisjon som hører barndommen til, men som allikevel lever videre. Det er alltid like koselig å se Snipp&Snapp som erter Pluto. Da kan jeg ikke annet enn å le. Etterhvert ble også nissestrømpen innviet. Tjukkasen hang der klar og ventet på meg. Bare det gjør at jeg følte meg som et lite barn igjen. Morgenen kunne ikke vært mer kompeltt, og familien koste seg masse sammen. Det var vidunderlig å vite at man er i mål med alt sammen. Det å nyte stillheten, roen og friheten gjorde godt. Nå gjenstår kun frokost, kalkunsteking, matpakker og stelling – så kan kvelden bare komme. De siste dagene har nemlig vært altfor hektiske, stressende og langt over hva kroppen min egentlig kan takle… Men men. Sånn får det bli når man får såpass mye godstemning tilbake. Ikke bare er givergleden stor, men også gleden over å tilbringe tid med kjente og kjære. Det betyr enormt for meg og takknemmeligheten er stor. Jeg er så glad vi har hverandre!

 

God jul kjære blogglesere, kjente og familie! Ønsker dere alle en fortreffelig julekveld, og håper dere nyter den så godt det lar seg gjøre.

 

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg