Overstått julebord!

I går var det duket for julebord med Elkjøp-kollegaene mine. Det var en fantastisk kveld. Bedre og mer sammensveiset gjeng skal man lete lenge etter. Jeg føler meg så godt ivaretatt hver gang jeg tilbringer tid med disse menneskene, og spesielt i en slik setting utenfor jobben. Da er vi liksom oss selv +++. Hvilket som føles fantastisk, men også veldig befriende. I forkant av julebordet hadde jeg gledet meg masse. Beslutninger var tatt, og med en far som sjåfør åpnet det for en skikkelig frikveld. Planlegging løser det meste. Etter mye tenking og fundering kom jeg forsåvidt fram til hva jeg skulle ha på meg også. Det var vel den verste avgjørelsen å ta. Tro det eller ei. Jeg gikk for en knelang blå kjole med sort tilbehør. Høye heler til og med. Ute var det frostkaldt, så det er godt jeg fikk holde meg innendørs mesteparten av tiden. Det ble sent, men en gang i blant får det være greit. Selv for meg. Vi hygget oss jo i mange timer. Jeg spiste ikke, men nøt istedenfor pepsi max og noen gode hvite glass. Selv om kroppen tåler lite alkohol, så tåler den alltids noe, og jeg kan godt være litt redusert og uvel når det tross alt er en fridag etterpå. Man må rett og slett bare gjøre det beste ut av situasjonen. Så lenge jeg kan tilpasse meg og komme fram til muligheter, er det jo null problem. Med tiden har jeg i grunn innsett at problemene kun lages av en selv. De eksisterer ikke så lenge jeg holder rett kurs – og den må være positiv. Ingenting stopper denne jenta. Selv ikke mange timer uten mat. Jeg eier jo ikke sult og metthet, og har faktisk ikke vært sulten siden ungdomsskolen. Det begynner å bli noen år siden. Dermed har jeg lært å leve med påminnelser, alarmklokker og mitt gode instinkt. Er jeg bestemt på å få ting til å fungere, så gjør de det. Koste hva det koste vil. Viljestyrken er en stor drivkraft. I går klarte jeg nok en gang å fatte kloke beslutninger. Helt uten tvang og ytre påvirkning. Da jeg kom hjem kjente jeg nemlig til kaloribehovet, og for å unngå underskudd så kjørte jeg på med et par proteinbarer. Kjapt og enkelt, og veldig grei kveldsnattmat….

 

 

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg