Når en jente pakker…

I dag var det tidlig opp for å ordne med de siste ærned før ferien, også gikk jeg like greit hjem fra byen igjen. To fluer i en smekk. Effektivt. Pakkelista skrev jeg i går natt, og det var en god beslutning. De seks gangene jeg gikk over arket kom jeg nemmelig på en ny ting. Å ha en plan er alltid greit, for det sparer meg både for tid og hodebry. Dessuten liker jeg å være sikker på at jeg har husket alt. Ingenting ortoretisk ved det. Jeg er strukturert og liker å ha ting på stell. Da slipper jeg å stresse Søndags morgen. Greier jeg å unngå stress er jeg meget fornøyd. Minst mulig, i allefall. I år som i fjor skal jeg ikke dumme meg ut med klesbagen. Jeg skal beregne et antrekk for hver dag, og heller ta med litt for lite enn litt for mye. Veldig ofte er det greit ”å holde av litt plass”. Erfaringsmessig vet jeg det er lurt. Om jeg klarer det er en annen ting…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg