Jeg takler dette!

Jeg er virkelig glad i Desember! Det var faktisk ikke mye som skulle til for å oppnå den ultimate julestemningsfølelse. Jeg synes det er så innmarri deilig å kjenne lykken bre seg utover hele meg. Å glede seg til hver dag er en god start på morgenen. Det er fremdeles kaldt, men ikke på langt nær så ille som det har vært. Jeg hadde merkelig nok vent kroppen til 15 minus og snøføre. Nå dekker bare snøen bakken såvidt, så jeg ønsker meg gjerne mer. Helst før julaften. Første offisielle julemåltidet ble felles lutefiskmiddag på Fredag. Jeg vil påstå at fisken var hakket bedre enn i fjor, for det er jo en tilvenningssak. Og ellers blir det mye julekalendere her hjemme. Vi har hver vår, og fler enn det, også. Jeg er ivrig med mine. River ut nellikspiker, skraper og svarer på haugevis av spørsmål. Så får vi se om det blir noe resultater til slutt… Nå har jeg og broren min dessuten fått gavekalender. Mamma fyller på i ny og ne. Istedenfor masse små pakker, så får vi noen større presanger innimellom.

I morgen har jeg lovt å bruke tid på Aleksander: Derfor er dagen satt av til playstation, brettspill og pepperkakebaking. Vi har kjøpt inn en ferdig deig som vi skal benytte. Overhodet ikke sunn. Pepperkakene skal spises med den beste samvittighet. Akkurat som i fjor. Ikke fordi jeg må. Ikke fordi noen presser meg. Jeg bestemmer selv. Frihet er viktig når det kommer til utfordringer. Anoreksi eller ei. Den tvangsrutinerte tankegangen får ikke dominere julegleden min på noen som helst måte. Jeg gruer meg ikke… Tvert i mot. Kun 1 gang i året.. Mer enn god nok akseptert unnskyldning!

 

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg