Første tur i cabriolet

Jeg ble diagnostisert med osteoporose etter bentetthetsmålingen. Det er tydelig at det krever mye å bygge opp skjelettet når det først har brutt seg ned og kroppen har mistet kilo. Den har gjennomgått alle mulige harde treningsøkter, måneder i rullestol, begrenset matinntak, sultestreik pluss sonde eller ukevis med næringsdrikker. Ikke helt normale settinger for kroppen. Jeg var i grunn forberedt, selv om beskjeden overrasket meg. Jeg er 19. Ikke en 90 år gammel dame med rullator og permanent… Det er klart at noe må gjøres. Dette kan og skal bare bli bedre! Jeg starter på en resept med ekstra konsentrerte kalsium også får jeg se på erstatninger i kostholdet mitt tilknyttet mat som styrker skjelettet. Denne kroppen er jeg avhengig av. Den skal holde til mitt siste åndedrag. Mange titalls år med andre ord. Ellers så ble gårdsdagen akkurat som planlagt. Fikk mange fine timer med pappa, bestemor og bestefar pluss en god fest utpå. Flott å være tilbake i det sosiale liv igjen. Det var en trøtt jente som la seg, men en nokså uthvilt og glad jente som våknet. Klar for en ny dag! En solskinnsdag. Sommervarme! Thigts og skjørt. Årets første saftis. Gåtur, felles måltider og kjøretur. Første gang med cabriolet var ordentlig stas. Litt høy musikk gjorde susen…

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg