Se litt forover..

Du kommer ingen vei bakover. Det finnes ingen løsninger i fortiden. Fortiden har skjedd, og den vil aldri komme tilbake. Minnene er der. Gode eller dårlige. Ingenting kan fjernes. Fortiden er der for å bygges på. Jeg liker å si at jeg skal bygge den til noe som bare blir bedre og bedre for hver dag som går. Det er ingen vits å se tilbake. Dit kommer jeg ingen vei. Heller ikke ved å tenke på hva jeg skulle gjort, kunne gjort eller burde gjort. Eller det å klandre meg selv eller andre. Det er ikke noe poeng, for det er fremtiden som teller. Fremtiden som er avgjørende, og fremtiden som er min beste vei å satse på. Den beste tilværelsen som jeg kan oppnå. Den vil være trygg, god og sikker. Den vil være komplett og fantastisk. Jeg må bare sørge for at den blir akkurat det, og det er det ingen tvil om at jeg skal. Alt må ikke være rosenrødt. Bare det er min best mulig, friske tilværelse så skal jeg være mer enn fornøyd! For selv om jeg er aldri så sliten så skal jeg holde ut. Jeg taper aldri! MFTA – mestring, følelser, tillit og aksept! 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg