Mål

På vei mot et sunnere og  bedre liv har jeg satt opp 10 punkter. Den dagen jeg er frisk skal dette være alt jeg ønsker å oppnå. De målene jeg fint ville klart dersom jeg var frisk. En sunn livsstil er hva jeg ønsker meg. Der jeg kan ha styringen, og ikke gå ned i dypet hvis jeg mister den.

 

 

1. Spise fordi jeg er sulten.

 

2. Spise det jeg har lyst på. (uten å telle kalorier og kompansere)

 

3. Spise sammen med andre. (offentlig)

 

4. Unngå skyldfølelse og gråt før og etter et måltid.

 

5. Ikke tenke og planlegge måltider.

 

6. Få i meg både karbohydrater, proteiner og fett i riktig mengde.

 

7. Tillate meg taco og pizza.

 

8. Ikke tenke så mye på hva andre spiser.

 

9. Ikke droppe maten selv om det går vanskelig.

 

10. Trene for den innvendige kroppen sin del.

 

 

 Veien fram til disse målene er veldig lang. Ingen unnasluntring. Bare kostlister, masse mat og uvelhet dagen lang. Strenge rammer og lite fritid. Sånn livredningsmessig er dette det ideelle. Mandag er det gått tre måneder. Jeg kan ikke tro at jeg har vært ”fengslet” så lenge. Det har vært en eviglang tid med hat, lidelse, fortvilelse og depresjoner. Nå vil jeg så gjerne hjem! Jeg trenger trygghet og støtte. Jeg trenger et sikkert sted å være. Jeg trenger livet mitt. Jeg trenger mamma. Jeg trenger pappa. Jeg trenger broren min, og besteforeldrene mine. Jeg trenger alle vennene mine, kollegaene mine og de som backer meg opp når jeg har det ille. Jeg er lei av ventetiden. Den er som en tikkende bombe. Man vet aldri når den går av og er over.

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg