Plus size – feil, det også.

Jeg er sikkert ikke alene om å ha sett bildet under – som for så vidt florerer på sosiale medier i disse dager. Fornøyd er vel og bra, men…. Det bør være en sammenheng med hva som er realistisk. Jeg forstår nemlig ikke denne hyllesten til store, frodige damer som bruker størrelse x+. I mine øyne er denne type plus size modeller minst like ille som altfor tynne size zero modeller. Damen i på bildet (i str 54) er langt fra et sunt forbilde da hun ”sliter” minst like mye som hun på ofw med skjelettkropp. Bare på en annen måte. Ingen representerer dagens idealer eller ”kvinnen I gata”. De er ikke som gjennomsnittet. De bruker ikke gjennomsnittsstørrelsen… Hvordan skal det da få innvirkning på folk flest, egentlig?

(Håper ingen tar seg nær av innlegget – dette er kun basert på mine meninger, og jeg er fullt klar over at det er ulike oppfattelser!)

ROLLEMODELL: Tess Holliday har en haug med følgere på sosiale medier, og legger ut bilder, tekster og slagord for å inspirere kvinner til å elske den kroppen de har. Foto: Skjermdump fra Instagram

 Bilde; minmote.no

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg