Min reise

Jeg har reist langt. Kanskje ikke langt i meter, men uendelig langt med tanke på livserfaringer. Skulle heller trodd det var Olga på 80 år som satt og skrev, og ikke Madelén på knappe 22. Det er skremmende, men likevel nyttig. Jeg er kanskje blitt mer sårbar og redd for avvisninger, da jeg har fått altfor god kontakt med følelsene mine de siste årene. Jeg er kanskje litt mer hypokonder, da jeg har erfart hvor uendelig skjørt livet er. Jeg har kanskje utviklet svakheter jeg ikke visste fantes i meg, men på samme tid har jeg også utviklet diverse styrketegn. Jeg langt bedre rustet med tanke på fremtiden. Jeg vet i større grad hva som venter meg, og jeg vet hvordan jeg skal trå slik at jeg slipper (minsker følgene av) unna eventuelle farer, egenutløste ulykker og negative konsekvenser. Jeg vet hvor viktig det er å sette pris på hver minste lille ting, og jeg vet hvor uendelig ”leve i nuet” virkelig skal utnyttes. Livet er på ingen måte levd, og jeg ser fram til resten av reisen….

 
Her er en jente som er takknemlig for sine hittil 22 år.

 

 

 

 

  

0 kommentarer

Siste innlegg