Tildelt mamma

Her i familien har vi en tradisjon med å gjøre litt ekstra stas ut av markeringer, uavhengig av om det er små eller store anledninger – bursdager, jubileer eller morsdag, slik som i går. Det er jo så hyggelig med slike feiringer, nettopp fordi det er viktig å vise at man setter pris på hverandre. Og etter alt vi har opplevd sammen kunne ikke familien vært mer samlet. Derfor utnytter vi de mulighetene vi får, og årets morsdag var intet unntak. Koselig gåtur, rosa hjemmelaget hjertemarsipankake, roser og pakkestund. Egentlig skulle det bli en overraskelsesmiddag også, men grunnet døgnets 24 timer rakk vi det rett og slett ikke. Tolket jeg mine familiemedlemmer rett så holdt det nå greit med en såpass mektig kake uansett. Ja, for i år ville jeg gjøre skikkelig stas (mer enn bare en skinnveske) på verdens flotteste mamma. Men; selvsagt ikke på egen hånd. Er mange prosesser som kan gå galt på veien til et vellykket sukkerbrød, men omsider ble det nå stekt, avkjølt, fylt og pyntet. Kanskje ingen deltaker til kakekrigen, men dog fikk jeg kommentarer på at den så kjøpt ut. Det må da være godt nok. En vakker kake min mamma verdig. Full av sukker, men viktigst av alt; kjærlighet. Mamma var strålende fornøyd, og vel; da kan ikke jeg annet enn å smile innvendig. Mamma fortjener det beste…

Gjennom tiden har vi utviklet et unikt vennskap. Mamma er langt mer enn bare en mamma for meg. Rollen som både bestevenn og forbilde er hennes. Det går ikke en dag uten at denne damen inspirerer meg på en eller annen måte. Utseendemessig er en ting, men den godhet hun utstråler er virkelig beundringsverdig. Hun er det mest omsorgsfulle, snilleste og varmeste mennesket jeg kjenner. Ikke bare tok hun godt vare på meg gjennom oppveksten, men hun har stilt opp til alle døgnets tider og derfor vært en uvurderlig støtte gjennom hele sykdomsperioden. Faktisk hadde jeg ikke sittet her i dag om det ikke var for henne, så det sier vel det meste. For en fantastisk OG nydelig mamma jeg har!

 

 

  

0 kommentarer

Siste innlegg