Fortsetter uten forsetter

I mange år skrev jeg nyttårsforsetter. En eviglang liste med mål jeg gjorde alt for å innfri. Noe jeg som oftest gjorde. De siste årene derimot har jeg endret oppfatning. Mål- og målsetning er ikke noe som må forbeholdes nyttårsforsetter. Istedenfor å lage en lang liste fordeler jeg heller målene mine utover de kommende år. Jeg tar et mål nå og et mål da. Alt ettersom de passer. Uten press. Med tiden har jeg lært at for mye krav bare skaper stress og kjører meg helt på bunn. Rett og slett fordi perfeksjonisten blir så sterk, tidsorientert og tvangsdominerende. En må se på hva som er mulig, og hva som er realistisk. Hvis man hele tiden innfører delmål vil hovedmålene bli mye lettere å fullføre. Mitt mål er derfor; å bli en forbedret utgave av meg selv, og å gjøre ting enda litt bedre i 2015. Jo, også skal jeg lære meg å like kaffe, da. Det kan jeg klare….

 

Et riktig godt nytt år ønskes dere alle – vi sees i 2015!

 

 

 

 

  

0 kommentarer

Siste innlegg