Ferienyter

Jeg vet ikke med dere, men jeg storkoser meg med ferie og har slettes ikke lyst til at verken den eller julen skal ta slutt. Kanskje har det noe med at jeg stresset så mye i forkant? Kanskje har det noe med at jeg føler jeg har samvittighet til å bruke på annet enn ”nødvendige ting”? Å sitte fem-seks timer med brettspill er ingen standard. Å sitte knapt en time daglig på nettet er hvert fall ikke standard. Bare sinnsykt deilig. Av og til gjør det virkelig godt å prioritere slik som dette. Ja, for den late hverdag er ganske god. Det å bruke all tid og energi på familie (+ venner og jobb innimellom) er herlig. Hverdagen kommer når man minst venter det, og den dominerer som regel alt for mye. Jeg er ikke urutinert og lat – bare ferienyter. Faktisk tror jeg det er bra at jeg endelig har senket skuldrene og lært meg å slappe av. Både for min psykiske og fysiske helse. Det tilsier i alle fall formen, for den har vært langt bedre enn hva den pleier, og plagene har kun vært på et minimumnivå. Det er nå jeg virkelig kjenner på livsglede og takknemlighet, samt en overdreven dose energi som jeg er så ekstremt klar for å bruke…. Dette låter bra med tanke på fortsettelsen!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg