Påminnelse; du skal sove nå!

Bedre sent enn aldri. Det er alltid godt å legge seg ned med hodet på puta. Vite at dagen er over og at alle plikter er gjennomført. Vite at maten er spist. Vite at gåturen er gått. Vite at skole, jobb eller venner er unnagjort. Ja, rett og slett vite at jeg har ordnet det jeg skal. Jeg trenger en slik ”bekreftelse” for meg selv. Så er det allikevel noe. Når jeg ligger der så har jeg ofte masse energi. Akkurat som at jeg føler et behov omkring det ene og det andre. Jeg vil gjøre ting. Alt mulig rart. Slå gresset, vaske bilen, bake et brød, redigere en film. Ting jeg kunne gjort tidligere på dagen. Når jeg ligger i senga skal det ikke være sånn. Da har jeg ikke energi. Jeg er for trøtt. Allikevel får jeg ikke sove. Øynene er igjen, mens hjernen enda arbeider på fullt nivå. For mye tanker. Tanker som ikke forsvinner. Tanker som ikke kan tenkes bort. Tanker som plager mer enn de bidrar. Tanker som bare er der. Ting jeg planlegger? Ting jeg prøver å huske utenat? Ting jeg skal rekke? Ting jeg gruer meg til? Ting jeg gleder meg til? Sistnevnte er veldig innafor. Jeg er nemlig inni en svært så spennende periode for tiden, og akkurat det senker ikke hjerneaktiviteten og rastløsheten med det første. Jeg våkner jo helt tissetrengt og svett. Haha. Foreløpig er ting litt hysj-hysj, men jeg oppdaterer så fort jeg kan!

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg