Vel gjennomført!

Selv om jeg enda mangler et fag, så føles det i realiteten som om jeg er ferdig med videregående. Neste år blir jeg mer eller mindre en ”voksenopplæringsstudent” som lærer seg økonomi. Mer frihet og mer fokus på andre ting. Et tydelig tegn på at framtiden sakte men sikkert nærmer seg, og at jeg kommer videre selv om ting tar tid. Å føle at man henger etter er ingen god følelse. Jeg har vært mye deprimert på grunn av det. Virkelig. Derfor er dette virkelig et skritt og en måloppnåelse av stor betydning spør du meg. Å stå på podiet iført min fineste bunad for å få diplomet tildelt av kontaktlærer (som jeg også hadde hatt om jeg ikke droppet ut) var stas. Det kriblet ordentlig godt i magen og stolthetsfølelsen overtok. Feiringen fortsatte hjemme hos en fra klassen, og vi hadde det kjempehyggelig. Været var supert og stemningen på topp. Det har vært et slitsomt, men samtidig et utrolig bra skoleår, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med hva jeg har oppnådd. Dessuten har jeg blitt kjent med så mange herlige mennesker. Selv om jeg begynner å bli vant til det nå, så smerter det alltid å ta farvel….

 

 

 

 

   

0 kommentarer

Siste innlegg