Menneskelig kontakt

Det er ikke lett, men jeg forsøker allikevel. Det ytre skal matche det innvendige, samtidig som det indre skal matche det utvendige. Smiler jeg, så skal det være fordi jeg kjenner på gledesfølelsen. Ikke fordi jeg vil late som jeg har det bra, eller fordi jeg vil unngå snakk om ”det vanskelige”. Er jeg deprimert, så kan jeg vise mine triste sider. Jeg kan tillate tårene å skli nedover kinnet, og jeg kan tillate kroppen å være litt ekstra sliten. Det er helt naturlig. Selv for meg. Å holde tilbake følelser er ingen løsning. Betongklossen jeg ofte navngir meg selv med er kun en maske. En dum maske, fordi den tillater meg å skjule hvordan jeg egentlig har det. Da er det jammen godt at psykolog Olsen vet hvor han skal tråkke. Han drar i de rette trådene. Bestandig. Selv om det er vondt og maskaraen som regel havner utover hele fjeset, så er det faktisk ubeskrivelig deilig å få tømt seg…

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg