Ensom, men aldri alene!

Jeg er sterk, og jeg liker å si det. Uavhengig av om det er sant eller ikke. Jeg liker å tro det. Selv om jeg mange ganger har denne følelsen av å være uviktig og uinteressant for resten av verden. Selv om jeg mange ganger er avhengig av andre, og selv om jeg vet at et liv i full regi av meg selv ikke kunne fungert. En leilighet er naturlig for de fleste på min alder. For meg er det umulig. En joggetur er bra for de fleste. For meg er det umulig. Å kjøpe mat på matbutikken er vanlig for de fleste. For meg er også det umulig. En lightbrus, pastilleske eller tyggegummipakke kan jeg alltids klare. Det handler ikke om penger. Det handler om behovet, og det klarer ikke jeg å se. Alt som føles unødvendig unngår jeg. Med andre ord; jeg ville ikke klart meg selv. Det er helt tydelig. Den harde sannhet er den reelle sannhet. Den virker urealistisk for mange, men for meg er det kun den som eksisterer. Jeg lever og ånder med en anoreksi. Meg og anoreksien. Anoreksien i meg. Den er der. Ingen verdens trylleformler er bra nok. Dessverre. Kun et saftig og knallhardt angrep kan sette den ut av spill, og det angrepet er det jeg som står for. Ene og alene. Og selvsagt; med god støtte i ryggen fra de som står meg nærmest!

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg