Første spadag

Tirsdag 1 Oktober

Etter den lange kjøreturen og den kjølige gåturen var det varmtvann som fristet mest. Det var evigheter siden jeg hadde tenkt tanken om å ta vare på meg selv. Spa, bad og velvære er ord som på mange måter ble utelukket fra min livsstil da jeg ble syk. At vi nå skulle på spahotell med fokus på nettopp dette var helt klart noe utenom det vanlige. Jeg var ikke sånn veldig full av forventninger egentlig. Det endret seg forsåvidt ganske fort. Allerede da jeg så spaanlegget kjente jeg friheten og gleden strømme i meg. Det skapte en lyst. Jeg har i utgangspunktet store redsler for å gå med bikini, men i og med at det bare var oss der, så tenkte jeg ikke så nøye over det. Jeg rev jeg av meg håndklet og hoppet rett i boblebadet. Det var kjempevarmt. Noe som virkelig hjalp på mine spente muskler. Bare det å vite at jeg kunne bli der så lenge jeg ville gjorde noe med motivasjonen. Rett etterpå kom mamma. Vi boblet og pratet i vei. Mange runder og minutter senere var jeg helt rosin, så da bestemte jeg meg for å avslutte med en tur og tøyeøkt i badstua. For så å sprade halvnaken forbi resepsjonen, opp trappa og gjennom en lang gang med masse dører..Etter en dusj følte jeg meg fresh og fin. Med joggebukse, til og med. Da mamma omsider var klar kunne kvelden starte. Sammen spiste vi middag, sjekket opp turmuligheter på internett og koste oss med tv-programmer. Det gikk ikke lenge før også kveldsmaten skulle tilberedes, og før vi visste ordet av det var vi så trøtte at vi la oss. Spente på hva de kommende dagene ville bringe…

 

 

 

 

 

 

   

0 kommentarer

Siste innlegg