Strålende fornøyd!

”Borte bra, men hjemme best” tenker jeg vi sier. Jeg har akkurat satt rompa ned i sofaen og benket meg foran ”Senkveld”. Dagen har gått i ett fra vi stod opp til nå. Enkel pakking gjensto etter frokost og stelling. Deretter ble alt båret ut i bilen. Vi ville være raske da vi hadde i planene å ta igjen for den tapte turen i går. Det klarte vi. Uten stress, til og med. 10:45 sjekket vi ut og kjørte til Stavern, der vi gikk en vel så krevende kyststi på grus, asfalt, fjell, svaberg og det meste man kan komme over. Vi var jo ikke kjent, og det fikk vi merke. Med en haug av omveier som utgjorde fler kilometer ekstra grunnet litt vel dårlig merking enkelte steder. Svette og våte på beina ble vi også.. Utenom det var det en flott tur i flott vær med nydelig atmosfære hele veien. Omtrent en mil gikk vi på to timer. Jeg var litt rask da jeg leste og trodde stien var 3,5 km hver vei – ikke 35 km hver vei. Da var det jo ikke rart vi måtte stoppe underveis. På vei hjem dro vi innom kjøpesenteret og matbutikken. Jeg orket ikke å skifte, så jeg spradet rundt iført mokasiner og treningstøy. Nå har vi akkurat pakket litt smått ut, men jeg lar klesbagen vente. Jeg er både sliten og trett, men også veldig veldig fornøyd. Kondisjonen er dessuten på topp. En veldig uvant følelse. Jeg hadde ansvaret for bilen og kjørte hele tiden. Noe som var kjempegøy! Ferien har kort sagt vært fantastisk, og nå er den dessverre over.. Dagene har gått fort ettersom de har vært veldig innholdsrike. Vi har virkelig nytt oppholdet på Arendal Herregård. Det har vært slitsomme, men deilige dager. Hotellet var fantastisk med stor F. Supre rom, super betjening, super spaavdeling, super beliggenhet – ja, rett og slett supert! Dessuten var det virkelig flott at været tillot oss alle disse treningsturene våre. 8 timer og 20 minutters vandring på 5 dager er ikke verst. Med andre ord; godt med mosjon – tillegg til byshopping i både Tvedestrand og Arendal. For ikke å snakke om en kveld i finstasen på byen. Vi har rett og slett rukket utrolig mye, og det på bare fire dager! Langt bedre prioriteringer enn sosiale medier. Den verdenen har jeg knapt hatt tid til…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

2 kommentarer
    1. Kan hende jeg er frekk nå, men jeg skjønner ikke hvordan “kondisjonen kan være på topp” og at du mosjonere så mye når du er så avmagret? Hvor får du energien fra? Hvordan klarer kroppen din alt?

    2. …: Jeg skjønner at du stiller spørsmål, og jeg venter ikke at du skal forstå, men jeg prøver å svare så godt jeg kan allikevel. Det jeg mener er at kondisjonen er på topp i forhold til hvordan den pleier å være. Altså at jeg har mer energi enn normalt. Noe som for meg føles veldig rart og nesten gir meg en friskhetsfølelse. Plutselig orket jeg å foreta meg styrketrening, som jeg ikke har greid ordentlig siden før jeg ble syk. Så er det dette med; hvorfor vente til man er frisk med å gjøre det man har lyst til? Så lenge man er kjent med utfordringene så går det også ann å takle dem. Man kan jo selvsagt ikke mosjonere uten tenke kosthold og få i seg nok. Det var jeg godt forberedt på i forkant av turen. Energien kommer derfor fra inntaket. Bare fordi jeg er tynn, så trenger jeg ikke å være sengeliggende, akkurat. Da oppfordrer jeg jo til depresjon og andre lidelser… Jeg får langt mer energi av turer, friluft og aktiviteter, jeg. Men dette er sikkert veldig individuelt også, vil jeg tro 😉

Siste innlegg