Alt teller..

”Det beste med framtiden er at det kommer en dag om gangen” sa Abraham Lincoln. Jeg er heldig. Jeg får en ny dag hver dag. Jeg får en ny sjanse. For meg betyr det alt. Takknemmeligheten over at jeg får lov til å forsøke. Forsøke fordi jeg vil. Mestring som feiling. Et feilsteg koster ikke lenger hele dagshumøret, tall på vekta eller oppkuttede armer. Et feilsteg er et steg det, også. Bare et steg som betyr at jeg må hevde meg enda bedre neste gang. Prøve på nytt. Noe jeg klarer. Det er ikke bare fantasi og utsagn. Det er sannhet og min klare tale. Mulighetene gjør at jeg ikke gir opp. Den svake djevelske stoppestemmen får null innpass. Jeg tar en dag av gangen, god som dårlig. Slik kommer jeg meg tross alt videre!

 

 

 

 

   

8 kommentarer
    1. Hei! Så sant det du skriver, et feilskritt er også et skritt. Innimellom trenger vi noen feilskritt også, for å se hvordan vi skal komme oss videre! Kan jeg spørre deg om hva slags behandling du får nå? Går du til psykolog, lege eller klarer du dette på egen hånd? Du svarer selvfølgelig kun hvis du ønsker 🙂 Inspirerende å lese bloggen din!

    2. Pernille: Hei! Jeg har en troverdig og super fastlege som jeg bruker.. Har tidligere hatt psykologbehandling, men da dette ikke førte noen vei (heller bakover) så fant vi begge ut at det ikke fungerte for meg. Det går mye bedre å ha samtaler med pappa, og ellers greier jeg ting på egen hånd.

      Takk for kommentar 😀

    3. Stikker innom bloggen din å ønske deg en riktig fin kveld videre 🙂 Også ville jeg si hvor søt og pen ei jente du er! 🙂 Stå på, du er tøff! 🙂

Siste innlegg