Blogge seg bedre?

Det er uendelig godt å vite at mine erfaringer kan inspirere og virke positivt for andre. Selv om jeg sitter med vonde og dype arr så betyr ikke det at disse arrene skal markeres. Ikke mer enn de må i allefall. Jo lenger ned jeg graver, jo mer depresjon, angst og selvhat får jeg fram. Det er jeg aldri tjent med. Fortid er fortid. Den er over. Fullstendig ferdig. Veien videre er framtiden. Det er den jeg fokuserer på nå. Der jeg først og fremst skal bli bedre. En gang i senere tid håper jeg, og helst så fort som mulig. Hjelpe meg selv ved å hjelpe andre. Bloggen har en viktig funksjon sånnsett. Jeg kan skrive og notere ned tanker som fyller hodet mitt. Jeg kan publisere realistiske bilder. Jeg kan vise fram en sårbarhet der jeg er totalt ærlig og åpen. Jeg kan liste opp konsekvenser og ulemper som kanskje vil skremme folk vekk fra spiseforstyrrelsens klør? Jeg kan våge å satse, på tross av at jeg ikke aner utfallet. Jeg kan, jeg vil og jeg skal. Hver gang jeg sier det kjenner jeg haugevis av energi stråle ut i kroppen. Smilet lurer seg fram og jeg nyter en god følelse blandet av selvsikkerhet og trygghet. Jo mer jeg har det slik – desto bedre. Alt som er bedre er gull verdt i kampen mot anoreksien…

 Blogge seg bedre? Ja, jeg tror det funker!

 

 

 

 

 

   

 

11 kommentarer
    1. Stå på videre! Du er sterk. Vær positiv! Har hatt anorexsia fra alder av 11 (var nesten 12) til 14 og var en del innlagt selv. Selvskading var også en av mine alternativer. Vet godt hvordan du har det! Stå på videre, og lykke til! Selvom du ikke kjenner meg så er det bare å kontakte meg på eposten min: [email protected] hvis du trenger å snakke. Jeg hjelper gjerne til!

    2. Eg ynskjer deg masse masse lukke til, og håpar du klarar å finne fram den friske Madelen. Eg har trua på at å blogge om det kan gjere vegen dit litt lettare å gå. Å skrive og bli sett har ei merkeleg styrkande effekt.

    3. Du er utrolig nydelig, elsker bloggen din. Lykke til videre i livet <3
      ---
      Tror du at du kunne ha hjulpet meg i en konkurranse ? Det tar bare 3 minutter. Det er om å gjøre å få flest visninger på en film. <3
      -Takk, det betyr alt for meg <3

    4. Som jeg har skrevet før (tror jeg) er du til stor inspirasjon for meg. Stå på videre!

    5. Beklager, det ble litt feil.
      Jeg har sett feil på datoene. Du har ikke vært syk siden 2009?

    6. Hedda: Hehe, det går bra. Jeg har vært syk siden vinteren 2008, men ble på en måte erklært syk våren 2010. Det var først da man kunne se tydelig antydning til hva spiseforstyrrelsen hadde gjort med meg! Deretter gikk vekta drastisk nedover og jeg ble tvangsinnlagt November samme år…

    7. Stå på, vakre. Bloggen din er inspirerende! Styrkeklemmer fra Halden:-)

Siste innlegg